סירטון נגד שר הביטחון

מי שנחשב כמנהיג הבא של הליכוד חוטף מימין.

המטה המשותף פרסם סירטון בו מצויר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כעושה דבריהם של הרשות השופטת.

בסירטון נראה שופט שממפעיל טרקטור עליו יושב יעלון כדי להרוס בית של מתיישבים. למרות ניסיונות השכנוע של יעלון השופט מכריח אותו להרוס את הבית.

על פי הסירטון, גם כשיעלון מבקש להבין מדוע להרוס דווקא את הבית הזה כשבמרחב יש בנייה בלתי חוקית רחבת היקף של ערבים השופט משיב לו "בוגי בוט לא יתן פקודות. בוגי בוט רק שר ביטחון".

במטה המשותף מסבירים כי יעלון נבחר לצורך מימוש אג'נדה ימנית ולא כדי לבצע את מדיניות השמאל. "בוגי נתפס כמנהיג ימני, ציוני ובטחוני והוא נבחר לתפקיד שר הביטחון כדי ליישם מדיניות ציונית ימנית, אבל זה לא בא לידי ביטוי במציאות ביהודה ושומרון".

"אנחנו חושבים שהוא באמת מאמין באג'נדה הימנית, אבל הוא מנוהל ונשלט בפועל על ידי יועצים משפטיים למיניהם שמטים את המדיניות לשמאל", מוסיפים במטה המשותף ומדגישים: "לא מדובר בתחושות בטן אלא בנתונים עובדתיים. הממשלה פועלת כבר למעלה משנה, והנתונים בשטח מדברים בעד עצמם. מספיק לראות את הבנייה הבלתי חוקית הפרועה של הערבים בשטחי C, שטחים הנמצאים תחת אחריותה המלאה של מדינת ישראל, אשר הולכת ומתרחבת מידי יום".

"במנהל קיימים 350 אלף תיקים של בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי, מתוכם נהרסו בפועל 662 מבנים, מתוכם רק 51 הם מבני מגורים. לעומת זאת, במגזר היהודי קיימים רק 662 תיקים ו–351 הריסות בפועל, מתוכן 127 הן של מבני מגורים", מציין יאיר קרטמן, חבר הנהלת המטה המשותף, "נתונים אלו מוכיחים מעל לכל ספק כי מדובר באכיפה סלקטיבית ואנחנו דורשים שיעלון יעמוד מאחורי האג'נדה בשמה הוא נבחר".