יוחנן פלסנר
יוחנן פלסנרפלאש 90

הוועד המנהל של המכון הישראלי לדמוקרטיה אישר היום את המלצתה של ועדת האיתור, בראשות יו"ר הוועד המנהל, אמיר אלשטיין, למנות את יוחנן פלסנר לתפקיד נשיא המכון.

במכון מציינים כי "לאחר שהקים את המכון ועמד בראשו, כנשיא, במשך 22 שנה, ביקש ד"ר אריק כרמון לסיים את כהונתו, להעביר את שרביט ההובלה לידי דור צעיר ורענן ולהתמקד במחקר".

לצד אמיר אלשטיין, היו חברים בוועדת האיתור, שפעלה בשנה האחרונה, יוסי קוצ'יק, אבי נאור ופרופ' מנואל טרכטנברג.

נשיא המכון הנכנס יוחנן פלסנר הודה לחברי הוועד המנהל על האמון שניתן בו להוביל את המכון הישראלי לדמוקרטיה בתקופה זו ואמר "תחת הובלתו של אריק כרמון, כשלצדו הצוות המקצועי המצויין, המכון הפך לחלק משפיע ובלתי נפרד מהציבוריות הישראלית, בזכות מובילות מחקרית והיכולת לזהות ולקדם שינויים בסוגיות הליבה האזרחיות בישראל. אמשיך בדרך הזאת."

אמיר אלשטיין, יו"ר הוועד המנהל של המכון הישראלי לדמוקרטיה, בירך את יוחנן פלסנר על מינויו, "ליוחנן פלסנר הבנה עמוקה של השיח החוקתי והדמוקרטי בישראל, המציבה אותו בעמדה טובה להמשיך את פועלו של אריק כרמון בתנופה, ולהוסיף ולחדש, ביחד עם צוות החוקרים המוביל של המכון. ד"ר אריק כרמון הוא הנשיא המייסד של המכון הישראלי לדמוקרטיה מאז הקמתו בשנת 1991. תחת הנהגתו, הפך המכון הישראלי לדמוקרטיה להיות המוקד בעל ההשפעה המקצועית והציבורית הרבה ביותר על השיח החוקתי והדמוקרטי בישראל. הוועד המנהל מוקיר את אריק כרמון על מפעל חייו ועל תרומתו לחברה הישראלית, ושמח בבחירתו להמשיך לפעול במכון כחוקר בכיר״.