סירטון נגד שר הביטחון

ראש מועצת בית אריה-עפרים, אבי נעים, שיגר הודעת התנצלות לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעקבות הסרטון שהפיץ "המטה המשותף" של ארגוני הימין.

״מדובר בחבורה קיצונית שהורסת כל חלקה טובה בהתיישבות פעם אחר פעם ויוצרים אנטגוניזם נגד כל המתיישבים", טוען נעים.

לדבריו, "שר הביטחון אינו בובה של אף אחד, לא של ארגוני השמאל ולא של ארגוני הימין – הוא שר הביטחון של מדינת ישראל ואחד מגדולי הידידים של ההתיישבות".

אבי נעים מדגיש כי "הסרטון הזה כמו הסרטון נגד קרי הוא פסול, חסר טעם, חורג מכל נורמה ואינו מייצג את דעתם של כלל המתיישבים ביהודה ושומרון... בשם הקול השפוי בהתיישבות, אני מתנצל בפני בוגי יעלון".

בסרטון נראה שופט שממפעיל טרקטור עליו יושב יעלון כדי להרוס בית של מתיישבים. למרות ניסיונות השכנוע של יעלון השופט מכריח אותו להרוס את הבית. על פי הסרטון, גם כשיעלון מבקש להבין מדוע להרוס דווקא את הבית הזה כשבמרחב יש בנייה בלתי חוקית רחבת היקף של ערבים, השופט משיב לו "בוגי בוט לא יתן פקודות. בוגי בוט רק שר ביטחון".

במטה המשותף הסבירו כי שר הביטחון נבחר לצורך מימוש אג'נדה ימנית ולא כדי לבצע את מדיניות השמאל. "בוגי נתפס כמנהיג ימני, ציוני ובטחוני, והוא נבחר לתפקיד שר הביטחון כדי ליישם מדיניות ציונית ימנית, אבל זה לא בא לידי ביטוי במציאות ביהודה ושומרון".