הרבנים בביתו של הרב יצחק יוסף
הרבנים בביתו של הרב יצחק יוסףמשה גלנץ

שלושה מרבני הציונות הדתית, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב דוד חי הכהן, נפגשו היום (רביעי) עם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף בביתו, על רקע סערת חוק הגיור.

הרבנים קראו לחברי סיעת הבית היהודי שלא לוותר בעניין חוק הגיור שיוכרע במושב הקיץ הקרוב של הכנסת, ולעמוד על כך שנוסח החוק יהיה מוסכם עם הרבנים הראשיים והמשרד לשירותי דת.

מוקדם יותר הערב הגיע לסיומו המשבר הקואליציוני סביב סירובה של ''הבית היהודי'' לתמוך בנוסח חוק הגיור שהוצע על ידי סיעת התנועה וח"כ אלעזר שטרן. 

על פי מתווה הפשרה, סיעת הבית היהודי תפסיק את החרם על הקואליציה ותחזור להצביע עם עמדת הממשלה על יתר החוקים שיעלו לדיון במליאת הכנסת, ובתמורה יקודם בתחילת מושב הכנסת הבא חוק גיור ממשלתי, אותו ניסח סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן.

במידה ולא ניתן יהיה להגיע לפשרה בין הבית היהודי לתנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שיכריע בין הנוסחים "תוך מחויבות לשמירה על שלמות הקואליציה".

"אנו מוקירים את המאמצים האדירים של חברי הבית היהודי לבלימת החוקים האחרונים בהם גם חוק הגיור של שטרן", אמרו שלושת הרבנים, "אך במידה והחוק יקודם יש לעצור ולומר 'מספיק ועד כאן', וחברי הבית היהודי יצטרכו לפרוש מיידית מהממשלה ולפעול להחלפתה בבחירות חדשות".

עוד נאמר בפגישה כי "צהלות השמחה מצד הרפורמים וארגונים שוליים בחברה הישראלית מעידה על כוונותיהם האמיתיות של יוזמי החוק - לקעקע את היהדות ולהפכה ללעג ולקלס. חוק גיור ייבנה אך ורק בכפיפות לרבנות הראשית ובתיאום מלא על כל פרטיו".

הרבנים התייחסו לאפשרות ולפיה ראש הממשלה נתניהו יכריע בין שתי הצעות החוק, של שטרן ושל הרב בן דהן, ואמרו כי ''גם ראש הממשלה איננו סמכות תורנית הלכתית בנושא".