ברקת מציג את חולצת המרתון
ברקת מציג את חולצת המרתוןפלאש 90

יש אנשים שמתאמנים לריצת המרתון באופן מסודר ורציף, שכן מטרתם היא להגיע ראשונים ולזכות בפרס ובהכרה כרץ הטוב ביותר.

יש אנשים כאלה שלא מתאמנים יותר מידי, הרי בסופו של דבר הם רצים בשביל הכיף, האווירה הטובה והבריאות - הם לא זקוקים לשום מדליה או גביע, ובטח שלא להכרה. ויש סוג שלישי של אנשים, כאלה שמתאמנים ביתר שאת, אבל מה לעשות, ברגע האמת הם מפשלים ולא רק שלא מגיעים ראשונים, אפילו מגיעים אחרונים. 

בשביל אנשים מהסוג השלישי, החליטו בעיריית ירושלים יחד עם מארגני מרתון ירושלים, על הענקת גביע ההתמדה והנחישות לרץ שיסיים במקום האחרון את המרתון.

מרתון ירושלים הינו מרתון בינלאומי, והוא גם המרתון החברתי הגדול בישראל, ומתקיים זו השנה הרביעית. מסורת הענקת גביע ההתמדה והנחישות התחיל כבר בשנה שעברה, כאשר בגביע זה זכה אסף זר בן ה-19 מרמת גן, שסיים את מירוץ המרתון ב-6 שעות, 29 דקות, ו-22 שניות.

כמובן שמסורת הענקת הגביע למקום האחרון אינה מקובלת בדרך כלל בספורט התחרותי. שכן הספורט התחרותי כשמו כן הוא - תחרותי. בתחרות יש מנצח אחד בלבד ורק הוא זוכה בגביע, לא הסגן שלו ובטח שלא מי שמסיים במקום האחרון. אז למה החליטו על זכיה בגביע למי שיסיים במקום האחרון? מאחר שלטענת מארגני המרתון, ישנה חשיבות גדולה הרבה יותר לעידוד אורח חיים בריא וספורטיבי, לטענתם זוהי מטרת המירוץ כולו - לא התחרות הכסף וההכרה, אלא להבין כמה זה חשוב ובריא לנהל חיים ספורטיביים, ומה כוחה של ההתמדה והעשייה.

מנכ"ל מרכז ספורט הבירה, ומי שעומד מאחורי הענקת הגביע, הוא קלוד גנור. גנור אמר כי "את המנצחים יש תמיד מי שיתגמל. ישנם ערכים חשובים יותר כמו שמירה על אורח חיים בריא נחישות והתמדה".  

אז רוצו בכיף ואל תוותרו לעצמכם. בהצלחה!! ניפגש בקו הסיום..