הפרעות קשב ריכוז
הפרעות קשב ריכוזפנימה

היו קשובים לילדיכם.

אם שמתם לב שהם מתקשים בלימודים, אם הם ממש לא מסודרים ומאורגנים, אם יש להם מצבי רוח משתנים או בעיות התנהגות, ייתכן שיש להם בעיית קשב וריכוז.

אצל הילדים הקטנים בגיל הגן נמצא אי שקט, התקפי זעם, תוקפנות, חוסר פחד והפרעות שינה.

לעומתם, אצל הבוגרים נמצא אי יציבות רגשית, מזג סוער, קושי לעמוד בלחצים וקשיים ביצירת קשרים אישיים, היעדרות מעבודה ושינויים תכופים של מקום עבודה, סף תסכול נמוך והפרעות חרדה או דיכאון. 

רגע לפני שאתם מסיקים מסקנות, כדאי לבדוק את השמיעה, את הראייה, את רמת העופרת בדם ואת פעילות בלוטת התריס.

כמו כן, עלולים להשפיע גם חבלות ראש למיניהן, מחלות כרוניות, תזונה לקויה, הפרעות מטבוליות או גנטיות וחוסר בשינה. עלולים לתרום למצב גם תרופות שונות, התעללות, הפרעות התפתחותיות ופיגור שכלי.

מחקרים אחרונים שנערכו על ידי ד"ר מינה גורביץ מ'מכבי שירותי בריאות' בשנת 2008 מסיקים כי "הפרעת קשב וריכוז נגרמת כתוצאה משילוב גורמים גנטיים וסביבתיים, כלומר יש מבנה מוחי מסוים שתינוק נולד איתו שיכול בנסיבות מסוימות להתפתח להפרעה" (אסנת עפר, 'הארץ' 5.8.2011, מדור בריאות). עוד מוזכר כי מחקר שוודי הוכיח שלידה מוקדמת היא גורם סיכון מוכח (דן אבן, במדור לעיל).

בטיפול חייבים להיות מעורבים האנשים שנמצאים בסביבתו הקרובה של הילד או האדם. חשוב לא להעליב את הילד ולא לומר לו שהוא יכול לעשות יותר. כמו כן, קיימים טיפולים שונים, ביניהם רפלקסולוגיה, צמחי מרפא, הילינג ודמיון מודרך, והשילוב ביניהם יכול להיות עוצמתי ולהשפיע במידה רבה.

הרפלקסולוגיה מרגיעה את מערכת העצבים ומסדירה אותה. היא מורידה את טווח המתח והחרדה של הילד ובכך משפרת את היכולת הלימודית שלו.

בעבודה הרפלקסולוגית נעבוד על אזור הראש והרגליים, שני הקטבים שבגוף.

נחזק את המערכות הזורמות: המערכת ההורמונלית, מערכת הלימפה, מערכת הדם, מערכת השתן ומערכת הנשימה, ונחזק נקודות בהתאם למצב הילד (נקודות של פחד, כעס וכו'). כמו כן נחזק את מערכת העצבים ונוסיף את שיטת המטמורפוזה, שהיא פן נוסף של הרפלקסולוגיה הנוגע מאוד אל הנפש. 

חשוב מאוד לשלב בטיפול גם הרפיה ודמיון מודרך שידגישו את היכולת של המטופל להיות עם עצמו, להתבונן פנימה אל תוך נפשו ולהרפות את עצמו. גם ההילינג, הפועל באמצעות העברת אנרגיות, מחזק את מרכזי האנרגיה בגוף ומאזן ביניהם.

פורסם לראשונה במגזין 'פנימה'

לרכישת מנוי לחצי כאן