פעילות של עזרא הר חומה
פעילות של עזרא הר חומהעזרא הר חומה

עשרות הורים של חניכי תנועת עזרא בסניף הר חומה בירושלים הפגינו היום (חמישי) נגד העירייה, שלטענתם העבירה את מבנה תנועת עזרא לידי תנועת בני עקיבא.

בתנועת עזרא כועסים מאוד על ההחלטה וטוענים שהיא נעשתה בחוסר מקצועית, ובשל לחצים פוליטיים שהופעלו בעירייה על ידי הורי תנועת בני עקיבא.

"בקיץ התקבלה החלטה להקצות את המבנה בהר חומה לתנועת עזרא, זו לאחר בדיקה בה התברר שתנועת עזרא היא תנועה גדולה יותר, וותיקה יותר עם המספר הגדול ביותר של החניכים, שכולל צוות הדרכה יציב", אומר מזכ"ל תנועת עזרא, שאול דה- מלאך.

"בעקבות לחץ פוליטי ומאבק לא הוגן של הורים, נעשה כאן צעד לא מוסרי של אחותנו היקרה בני עקיבא, שלוקחת מתנועה אחת לתנועה אחרת ואין תקדים לכך. שלחנו מכתב חמור לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ובנוסף יצרתי קשר עם מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, שטען שאינו מכיר את הפרטים ורוצה ללמוד את הסוגיה. דיברנו עם רכז מחוז בני עקיבא ועדכנו אותו בפרטים, בתגובה אמר שזה לא הוא זה ההורים".

דה- מלאך טוען שההחלטה התקבלה בקיץ ובכל זאת, הם "פירגנו" לתנועת בני עקיבא שנשארה ללא מבנה ונתנו לה להשתמש במבנה שלהם, "בני עקיבא ביקשו מאיתנו, כמחווה של רצון טוב לתת להם לפעול במבנה גם בחודש אירגון, כי הם צריכים מקום לפעול בו, אז הסכמנו והם ניצלו את זה. כל מי שמכיר את הסיפור הזה, ברור לו שזה החלטה לא נכונה ולא מקצועית, שנעשתה בעקבות לחץ פוליטי, ואף אחד לא מוכן לעמוד מול הגורמים שעושים את זה".

גם הורי תנועת עזרא הביעו כעס גדול כנגד החלטת העירייה, "היתה פגישה בעירייה באוגוסט, שם אמרו שאנחנו הולכים לקבל את המבנה בהר חומה, ועכשיו פשוט באו, שמו מנעול על המבנה והחליטו להעביר אותו לבני עקיבא", כך מספרת אמא לחמישה חניכי עזרא בסניף הר חומה. "זה לא שרוצים לשים שם גן, בית אבות, בית ספר, אלא לוקחים את זה מתנועה אחת ונותנים אותה לתנועה אחרת, אני חושבת שזה לא מוסרי וגם מבחינת כמויות הילדים, סניף עזרא הוא סניף יותר גדול. אנחנו היום יוצאים למבנה הזה בשעות אחר הצהרים, ומפגינים על מה שנעשה, על כך שסגרו לנו ככה את המבנה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: 

"מדובר במבנה ברחוב באום אשר נבנה על ידי עיריית ירושלים כמועדון תנועת נוער לילדי השכונה. עד כה, שתי התנועות, בני עקיבא ועזרא חלקו כיתות נפרדות במבנה, אך הניסיון לא עלה יפה בין התנועות ומול השכנים בסביבה.

בעקבות כך, עיריית ירושלים ביצעה עבודת מטה בנושא תוך מעורבות גדולה של חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער אלעד מלכא וסגן ראש העיר ומחזיק תיק השכונות והמינהלים הקהילתיים מאיר תורג'מן. לאחר קיום עבודת המטה על ידי הדרג המקצועי, החליטה העירייה כי נכון יהיה להקצות מבנה זה לתנועת בני עקיבא בהתבסס על שיח עם המינהל הקהילתי, נתוני חניכים והמקומות מהם החניכים מגיעים בשכונה.

יצוין, כי העירייה רואה בחיוב את פעילות שתי התנועות הללו ועל כן, לתנועת עזרא הוצעו שתי חלופות ראויות למבנה בהן תוכל התנועה להמשיך ולקיים את פעילותה הסדירה והחשובה. העירייה מצרה על חוסר היכולת של שתי התנועות ושל נציגויות ההורים להגיע להבנות משותפות ובנסיבות הללו נאלצה העירייה להגיע להכרעה". 

מתנועת בני עקיבא לא התקבלה תגובה.