ח"כ זבולון כלפה
ח"כ זבולון כלפהאלי אסטרייכר

חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) סיפר היום (חמישי) במהלך סיור במועצה האזורית חבל יבנה על הסעיף שניסתה סיעת "התנועה" להכניס לחוק הגיור, ועלול היה להכשיר את הגיורים הרפורמים.

"במפגלת 'התנועה' ניסו לעשות מחטף של הרגע האחרון, כאשר בניגוד לסיכומים המוקדמים עם הבית היהודי, הוסיפו רגע לפני קיום ההצבעה בוועדת החוקה סעיף משפטי בחוק שעלול לאפשר בעתיד גיורים רפורמים וקונסרבטיבים", סיפר כלפה והדגיש כי פעל מאחורי הקלעים לסיכול המהלך.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פנה מוקדם יותר היום לח"כ אלעזר שטרן מ"התנועה" שמוביל את חוק הגיור, בבקשה שישתף פעולה עם הרבנים הראשיים לניסוח חוק מוסכם.

"בפעילותך לחקיקת חוק הגיור כיום, פעילות המסרבת לשתף פעולה ולתאם כל את ניסוח החוק הקשור בהלכה היהודית ובדאגה לשלמות עם ישראל עם הרבנות הראשית לישראל, אתה מסכן את עתיד שלמות העם", אמר יוגב והסביר כי בתי דין עצמאיים כפי שמבקש שטרן לייסד, "יביאו אותנו למציאויות שמקום אחד יגייר והשני יפסול, יביאו אותנו לכך שלא יוכרו גיורים, שיווצרו לנו חס ושלום ספרי יוחסין במדינת ישראל ונהיה לשני עמים במדינה אחת".

נזכיר כי ח"כ שטרן התראיין אתמול לערוץ 7 ודחה בתוקף את הטענה לפיה הוא מבקש להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים. "זה שקר, אני לא עושה דבר מבלי שיש רבנים אורתודוכסים שעומדים מאחורי הדברים שלי. אני מכיר ברפורמים והקונסרבטיבים, הם כן חלק מהעם שלנו אבל אני לא מכיר בגיור שלהם". 

שטרן סיפר כי "יש לי הבנה עם ח"כ הרב אלי בן דהן שאנחנו לא פוגעים במה שיש לרפורמים והקונסרבטיבים, ולא משפרים את מצבם והחוק הזה לא משפר את מצבם. הבית היהודי מתנגד לכל הסעיף בחוק, לצערי הרב בבית היהודי לא מסוגלים להצדיק לציבור בוחריו את התנגדותם לחוק הגיור אז הם מפיצים שקרים", טען.