השר יעלון עם מרים פרץ
השר יעלון עם מרים פרץצילום: שרון מינס / משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נפגש היום (חמישי) עם מרים פרץ, ששכלה את שני בניה - סגן אוריאל פרץ הי"ד שנפל בלבנון בשנת 1998 ורס"ן אלירז פרץ הי"ד שנפל בשנת 2010 בגבול רצועת עזה.

פרץ תחגוג בעוד כמה שבועות את יום הולדתה ה-60, ויעלון השתתף בסרט שמצולם לרגל האירוע ואף העניק לה את ספרו "דרך ארוכה קצרה".

במהלך המפגש אמר שר הביטחון לפרץ כי "קודם כל, גם אני הגעתי לגיל 60 וזה לא נורא. אני תמיד שמח לפגוש אותך, בין היתר בשל ההערכה הרבה על שגידלת דור של בנים ותלמידים שספגו וסופגים ממך אהבת הארץ ואמונה בדרך ובצדקתה, והיית לגיבורה בעל כורחך.

"אחרי שהמוות הכה במשפחתך בפעם השנייה, החלטת לעזוב את משרתך כמנהלת בית ספר, ומאז את מקדישה את כל מרצך כדי לספר את סיפור חייך לאוכלוסיות שונות בארץ, ועל כך את ראויה לשבח. אני מאחל לך בריאות, נחת ואריכות ימים", אמר השר יעלון.

מרים פרץ אמרה לשר הביטחון "אנחנו לא שואפי דם בארץ הזאת, לא שואפי מלחמות, ולכן אם הייתי יכולה לאחל לך משהו בהיותי בת שישים, זה שלא תצטרך לתת שום הוראה לצאת לקרב, ואני יודעת שזה לא אתה, ואם היתה לך הוראה אחרת היית אומר 'צו החיים'. אתה תישאר בוגי. אתה תישאר האדם הרגיש, האכפתי, הנוגע בלבבות".