בתוך 3 שנים: 160,000 מטיילים ביו"ש

זה הפך לתופעה: חבר לוחש לחבר, חברה גוררת את חברתה, ומתגבשות להן קבוצות שבאות לסייר עם "משקפת" ברחבי יהודה ושומרון.

יוני קמפינסקי , י"ט באדר ב תשע"ד

משקפת
משקפת
מתוך סרטון תדמית

דתיים, חרדים, חילונים, זקנים וילדים, מהדרום, מהצפון ומהמרכז – 160,000 איש מכלל הגילים והמגזרים כבר השתתפו בפעילות של עמותת התיירות "משקפת".

בימים אלה מסכמת "משקפת" שלוש שנות פעילות שמטרתה העיקרית היא להגיע לכל ישראלי באשר הוא ולהציע לו סיור חוויתי ואיכותי ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. "משקפת" הינה גוף תיירותי ולא גוף פוליטי, ופעולתם מתמקדת בבניית טיול חוויתי ואיכותי.

זה כבר הפך לתופעה: חבר לוחש לחבר, חברה גוררת את חברתה, ומתגבשות להן קבוצות של וועדי עובדים, ארגונים, קהילות, משפחות גדולות (וגם סיורי בודדים) שבאות לסייר ברחבי יהודה ושומרון במגוון אתרים ומקומות. לחלק גדול מהמטיילים הסיור מהווה מפגש ראשון עם הנופים שמעבר לקו הירוק.

על רקע המשא ומתן המדיני על עתידה של בקעת הירדן, חלה עליה חדה בכמות הפונים למרכז ההזמנות של ''משקפת''. הביקושים לסיורים בבקעת הירדן עלו משמעותית ולכן יוצאת עמותת התיירות "משקפת" בקמפיין חדש של סיורים במקום. לאור השיחות והדיונים שנערכים בנושא, וניצול מזג האוויר המתאים לתור באזור, החליטו בעמותה כי יש להזמין את הציבור למקום כדי שיראו "על מה כולם מדברים".

לצד מאות הטיולים המבוצעים מידי שנה ביו"ש מקדמת "משקפת" את שבתות ארץ ישראל. מדובר בשבתות בעלות תוכן מיוחד הפתוחות לציבור הרחב בהשתתפות שרים, ח"כים, עיתונאים ואישי ציבור. סוף השבוע מתחיל בסיור חוויתי ביום שישי, ובהמשך השבת מתקיימים דיונים בנושאים ערכיים עם נגיעה אקטואלית, שעוסקים בעניינים שעל סדר היום הציבורי במדינת ישראל. עד כה התקיימו ארבע שבתות וההכנות ל"שבת ארץ ישראל 5" כבר בעיצומן.

במהלך שלוש השנים האחרונות השיקה "משקפת" קמפיין לשיפור תדמיתו של יהודה ושומרון בהשתתפות השחקן זאב רווח, נעשה פרויקט ייחודי בו ביקרו המטיילים בתערוכה חד פעמית במוזיאון ישראל וסיור מודרך בהרודיון ובגוש עציון. בעמותה ערכו גם סיורים לאוכלוסיות ייעודיות כגון סיורי פו"פ, סיורי העצמה נשית ועוד.

בימים אלו עורכת "משקפת" קמפיין "עסקים קטנים" כחלק מהשאיפה לעודד את התיירות ביו"ש, ושוקדים על מאגר מיוחד המרכז את כל בעלי העסקים באזור, לרווחת עשרות אלפי המטיילים.

עם הפנים אל העתיד, "משקפת" נמצאת כיום בשלבים האחרונים להפקת מפות תיירותיות וטופוגרפיות לכל שטחי יו"ש ובקעת הירדן. זוהי הפעם הראשונה בה נעשה מיפוי מקצועי ומקיף לאזור זה. מעבר לטופוגרפיה, המפות מכילות מידע מעודכן לגבי מסלולי טיול, אטרקציות, מגוון בתי העסק באזורים השונים ועוד.

גם על המימד הטכנולוגי לא דילגו ב"משקפת" ובשבועות הקרובים תושק אפליקציה לטלפונים חכמים עם ממשק ל-WAZE. המטיילים יקבלו מידע זמין ואיכותי על המסלולים, האטרקציות, המסעדות, מקומות לינה וכד', ויוכלו לנווט אל האתר ביעילות ובנוחות, לדרג, לשתף ברשתות החברתיות.

בני כהן, מנכ"ל "משקפת", אומר כי "בנקודת הזמן הנוכחית, עם ציון 3 שנים ל'משקפת', אני בהחלט גאה על ההצלחה העצומה של הפרויקט. עשינו זאת בעזרת רבים וטובים ראשי המועצות, ראשי ההתיישבות, שרים וח"כים, אך בעיקר בזכות הצוות המקצועי והנאמן של 'משקפת' אשר פועל עם המון מסירות ותחושת שליחות.

"לצד השמחה על ההצלחה בעבר, אנו שואפים להגדיל את העשייה הזו בעתיד. אני מזמין את הציבור הרחב לבוא ליהנות ולהתרשם מהנופים והאטרקציות שמציע לנו אזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן ולחגוג איתנו בפעילויות השונות סביב מעגל השנה היהודי", הוסיף כהן.