סקפטי. אריה קינג
סקפטי. אריה קינגפלאש 90

חברי מועצת העיר ירושלים, שמואל שקדי ואריה קינג, הודיעו כי הם תומכים בבחירת שני רבנים ראשיים ציוניים לירושלים ודוחים את ה'דיל' שהוצע בלשכת ראש העיר לבחירת רב אשכנזי ציוני ורב ספרדי חרדי.

"ישנה הזדמנות חד פעמית לבחירתם של שני רבנים ראשיים ציוניים לעיר הבירה של העם היהודי ושל מדינת ישראל, רבני העיר ירושלים", אמרו הבוקר שקדי וקינג, חברי סיעת "ירושלים מאוחדת".

לדבריהם, בהרכב הגוף הבוחר ישנו רוב מכריע של חברים שנמנים על המחנה הציוני בבירה, "לפיכך סיעת ירושלים מאוחדת דחתה את הצעת לשכת ראש העיר לביצוע 'דיל' שבסופו ייבחר רב אשכנזי - ציוני ורב ספרדי מטעם סיעת ש"ס. הודענו לראש העיר שנפעל למען בחירתם של שני רבנים ראשיים ציוניים".

"אלו יהיו רבנים שדוגלים בקירוב לבבות בעם היהודי בכלל ובין הקהילות המגוונות בירושלים בפרט, אנו נפעל לבחירת רבנים שלדעתנו יהיו מורי הלכה מקובלים על דעת רוב תושבי העיר ורבנים שיתנו כבוד לעיר שהם נמנים על מנהיגיה. הרבנים הראשיים שבהם נתמוך יהיו כאלו שנבטח בהם שישמרו על קדושת העיר, קדושת השבת ועל הסטטוס קוו הדתי הקיים בירושלים. נוודא שאלו רבנים שתומכים בשותפות בנטל מצד כלל המגזרים ושכמובן לא יספקו היתר 'הלכתי' למסירת אף שעל מירושלים", הבהירו השניים.

אנשי "ירושלים מאוחדת" מדגישים כי ה'דיל' שהוצע להם לתמיכה במועמד ש"ס - "לא מקובל עלינו. לרבנות הראשית לישראל נבחרו שני מועמדים שמייצגים את הציבור החרדי בארץ, ובירושלים נפעל למען בחירתם של שני רבנים ראשיים ציוניים".