גוטמן.
גוטמן.צילום: פלאש 90

לעזרת ישראל. במהלך חודשי הקיץ יתקיים אירוע הכדורגל הגדול בעולם כולו, המונדיאל. השנה יתקיים המונדיאל בברזיל, ארץ הסמבה והכדורגל.

פלה, רומאריו, ריבלדו, רונאלדו ורונאלדיניו אלו הם מעט משחקני הכדורגל הטובים בעולם שיצאו מברזיל. האם שחקני נבחרת ישראל יזכו לראות אותם מקרוב?

בסוף השבוע מתפרסם בעיתון ה"אס" הספרדי, כי קיימת אפשרות קרובה מתמיד לכך שישראל תשחק במונדיאל הקרוב בברזיל.

על פי הדיווח של העיתון, נבחרת ישראל תחליף את הנבחרת הרוסית. שכן הרוסים סיימו במקום הראשון בבית המוקדמות של המונדיאל, פורטוגל סיימה במקום השני והצליחה להעפיל אל הטורניר החשוב, מי שנשארה בתור היא ישראל שסיימה במקום השלישי באותו הבית, והיא זאת שעשויה להחליף את הרוסים במידה ויושעו מהטורניר.

למה שהרוסים לא ישתתפו באירוע העולמי של הכדורגל? כתוצאה מהתנהלות הרוסים בסיפוח חצי האי קרים, מופעלים על הרוסים סנקציות מצידם של ארצות הברית ושאר המעצמות האירופאיות. הצעד הבא בסנקציות יהיה פניה לאו"ם, שבכוחו לדרוש השעיית הנבחרת הלאומית של הרוסים מהשתתפות באירוע השיא של הכדורגל שיתקיים בברזיל.

פיפ"א מתנגדת בנחרצות להתערבות פוליטית בכדורגל, אבל יש תקדים לתרחיש כזה, שכן בשנת 1992 יוגוסלביה הורחקה בגלל מלחמת האזרחים במדינה. דנמרק ששיחקה איתה באותו בית מוקדמות, תפסה את מקומה וגם זכתה בטורניר, תחת הדרכתו של ריצ'ארד מולר נילסן. נילסן כזכור, אימן לאחר כמה שנים גם את הנבחרת הישראלית, אך ברגע האמת כשל, ולא הצליח להביא את הנבחרת להעפלה אל טורניר יוקרתי וחשוב.

אם אכן יופעלו הסנקציות על רוסיה גם בתחומי הספורט, וישראל היא שתחליף את רוסיה במונדיאל הקרוב, היא תשובץ לבית ח' יחד עם אלג'יריה, דרום קוריאה ובלגיה. אותה בלגיה שהוגרלה לבית עם ישראל לפני כחודשיים, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה.

האם ישראל סוף כל סוף תצליח להעפיל אל טורניר יוקרתי וגדול? כזכור, ההופעה האחרונה והיחידה של נבחרת ישראל במונדיאל הייתה ב-1970, במקסיקו.