אוהדי שער 11. מוחים בתוקף
אוהדי שער 11. מוחים בתוקףעודד קרני

בשבוע שעבר, התקיימו שני משחקי דרבי תל אביב באותו היום ובהפרש של שעה בודדת בלבד זו מזו.

כזכור, האוהדים האדומים מחו בתוקף כנגד ההחלטה לקיים את שני המשחקים באותו היום. הסיבה לקיומם של שני המשחקים באותו היום, נעוצה בכך שהערוץ הראשון משדר את שני המשחקים המרכזיים באותו היום - גם משחק הכדורגל וגם את משחק הכדורסל.

בערוץ הראשון הם קוראים לזה "ערב הספורט של ישראל", תושבי ישראל, מסתבר, לא כל כך שמחים על השידורים האלה.

אוהדי האדומים שלחו מכתבים רבים לשרים בממשלה ובכנסת, למנהלת ליגת העל בכדורסל ולערוץ הראשון. בסופו של יום, התחשבו בבקשת האוהדים, והקדימו את המשחק לשעה מוקדמת מאוד - 18:15.

החלטה זו לא התקבלה בחמימות ובתודה אצל האוהדים האדומים והצהובים גם יחד. בין מכתב למכתב, שלחו אוהדי האדומים מכתב גם לאוהדיה הצהובים של הקבוצה היריבה, אך אלה שתקו ולא הגיבו לפניית האדומים. היום גם אוהדי הצהובים מוחים בתוקף על קיום "ערב הספורט של ישראל" בשעה שהיא הכל חוץ מערב.

כבר במשחק הדרבי בשבוע שעבר, תלו אוהדי מכבי שלטים גדולים בגנות הקדמת המשחקים לשעות המוקדמות של היום. על השלטים נכתב בין השאר: "בוקר הכדורסל של ישראל" ועוד שלטים בשלל כתובות וניסוחים. יו"ר מכבי, שמעון מזרחי דאג להוריד את השלטים בגנות מנהלת הליגה בכדי שלא יעוררו אלה עצבים אצל ראשי המנהלת. האוהדים בתגובה, לקחו צעד אחד קדימה ופרסמו מכתב המיועד לערוץ הראשון שאחראי על שידור המשחקים וכן למנהלת הליגה.

"שלום רב, אנו ארגון גייט 11, ארגון האוהדים של מכבי תל אביב בכדורסל. על דגלנו חרוטה תמיכה חסרת פשרות בקבוצה ואנו עומדים מאחורי הקבוצה בכל מצב. חברי הארגון נוכחים באופן קבוע במשחקי הקבוצה ומעודדים אותה בכל המסגרות בהן היא משחקת".

עוד כותבים האוהדים במכתב, כי כבר במהלך חודש נובמבר פנו שם לערוץ הראשון ולמנהלת והצביעו על הבעייתיות והקושי בערב הספורט הישראלי ושעת השידורים - "מעבר לכך שמספר לא מבוטל של פעמים התנגשו משחקי קבוצת הכדורגל והכדורסל והיה עלינו לבחור לאיזה משחק נגיע, עולה הבעיה של התחלת משחק בשעה מוקדמת לכל הדעות. את הפניה לערוץ הראשון מיענו גם לנציב קבילות ותשובתו הייתה שאין הוא מתערב בנושא והמכתב הועבר לגורמים הרלוונטיים. לצערנו לא התקבלה תשובה מאותם גורמים. את תשובתה של מנהלת הליגה כן קיבלנו ובה כתב מר עדלי מרכוס, מנכ"ל המנהלת, כי למשחקי הקבוצה מגיעה כמות מעטה של אוהדים ואילו השידור בערוץ הראשון מגדיל את אחוזי הצפייה. לא ניתן לנו אלא להסיק מכך שהרייטינג נמצא בחשיבות גבוהה ממיקומם של האוהדים במגרשים בסדרי העדיפות של המנהלת".

אוהדי הצהובים מצביעים על הבעייתיות והקושי הרב המתקיימים בשל ערב הספורט של ישראל: "השעה הזו אינה שעה למשחקי כדורסל ובטח שאינה שעה למשחק המרכזי של המחזור. מיותר לציין בפניכם כי שעת צהריים זו היא שעה בה מרבית האוהדים רק מסיימים את יום העבודה שלהם ואין זה אפשרי לצאת כשעתיים מוקדם יותר באופן כמעט קבוע על מנת להגיע למשחקים. כמובן שאם המשחק מתקיים במקום המצריך נסיעה ארוכה כמו גן-נר יש לצאת מהעבודה מוקדם עוד יותר". 

אוהדי הצהובים מסיימים את מכתבם, בקול איום למנהלת הליגה והערוץ הראשון כי "הקרקס שנוצר מאוהדי הכדורסל בישראל חייב להיפסק. לא ניתן יד לשעות המשחק ההזויות הללו ולא נשתוק יותר. מעכשיו ועד שקברניטי המנהלת והערוץ הראשון לא יפסיקו לדרוך על האוהדים בשביל חבילות שטרות אנו נמשיך במאבק עיקש, קולני ונעשה כל שאנו יכולים במסגרת החוקית על מנת להחזיר את הכדורסל לענף למען האוהדים ולא למען הרייטינג והשטרות. הכדורסל הוא ענף ספורט ולא ענף לעסקנים המחפשים להתעשר". ואמרו אמן.