השר פירון הכריז: תקצוב דיפרנציאלי בחינוך

שר החינוך, הרב שי פירון וראש העיר ירושלים, ניר ברקת פתחו היום (א') את כנס החינוך המסורתי שפותח את שבוע החינוך השישי בירושלים.

שבוע החינוך מתקיים השנה בסימן "כלכלת חינוך" ובשיתוף עיתון "הארץ". כלל מושביו ידונו בסוגיית החינוך כמקדם לשיוויון הזדמנויות לכלל המגזרים במדינה

שר החינוך, הרב שי פירון הכריז בכנס כי "אין מנוס  מתקצוב דיפרנציאלי משמעותי. אנחנו צריכים לדאוג שאזרחים מאוכלוסיות מוחלשות יקבלו יותר. כשמדברים על שיוויון ומוסר זה הדבר המוסרי לעשותו, אנו ניצור בהקדם תקצוב דיפרנציאלי. צריך להבטיח לכל ילד עתיד שוויוני בתהליך של צמצום פערים".

ברקת: הציבור רוצה צדק חלוקתי

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הוסיף כי "רוב הציבור בישראל מסכים ורוצה צדק חלוקתי של משאבי המדינה. חובתנו לתת יותר לחלשים גם אם המשמעות היא פחות לרשויות חזקות ולוודא שכל תלמיד ללא קשר למקום מגוריו או מצבם הכלכלי של הוריו יקבל חינוך איכותי ויזכה לשיוויון הזדמנויות".

מוקדם יותר הודיע שר החינוך כי שנת הלימודים הקרובה, תשע"ה, תיפתח בתאריך ה-1 בספטמבר 2014. השר פירון קיבל את ההחלטה בדבר השינוי בתאריך פתיחת שנת הלימודים, לאחר שאמץ את מסקנות הוועדה המקצועית בראשותה של מנהלת מחוז דרום, עמירה חיים.

לוח החופשות של השנה הבאה, תשע"ה, לא יכלול רצף ימי חופשה בין כיפור לסוכות. כמו כן, התלמידים יקבלו 4 ימי לימוד נוספים - חופשת חנוכה תתקצר ביומיים וחופשת פסח אף היא תתקצר ביומיים.

כזכור, הוועדה מונתה לצורך הפקת לקחים בנוגע לשינוי במועד פתיחת שנת הלימודים. הוועדה מצאה, כי קיצור חופשת הקיץ לא השיג את מטרותיו. במסגרת דיוני הוועדה הסכימו כל החברים בה – נציגי התעשייה, ארגוני המורים, ההורים, התלמידים, כי יש להשיב על כנו את התאריך המקורי.