מסע אלונקות
מסע אלונקותתיכון אמי"ת שדרות

בני נוער רבים מדמיינים את היום בו יצעדו אל הבקו"ם ויהפכו לחיילים מן המניין, הרבה חושבים איזה תפקידים הם עתידים לקבל, איפה הם הכי היו רוצים לשרת והאם יצליחו לעמוד במאמץ הפיזי שיידרש מהם.

תלמידי תיכון אמי"ת שדרות לא היו צריכים לדמיין את הדברים, לפני מספר שבועות הוקם מוצב צבאי בתוך בית ספרם ונתן להם לחוות מה זה להיות חיילים בצבא הגנה לישראל, וזה כלל הכול, אפילו תספורת צבאית לאמיצים שבחבורה.

"רצינו לתת לתלמידים שלנו חוויה צבאית, שהם יבינו מה זה להיות יום אחד בצבא", מסבירה אורנה דידי, הרכזת החינוכית של תיכון אמי"ת שדרות. "התקשרתי לסגן מפקד אגודת עזה, אמרתי לו שאני רוצה להפוך ליום אחד את בית הספר לבסיס צבאי, הוא נענה להצעה והם הגיעו לכאן לכמה ביקורים מראש, על מנת לבחון את השטח ולחשוב איך להוציא את זה אל הפועל".

דידי מתארת את הבסיס הצבאי שנבנה ברחבת התיכון, "היה אוהל ענק עם מיטות צבאיות, מחוץ לאוהל חנו ג'יפים צבאיים. כל תלמיד קיבל דיסקית עם השם שלו, פנקס חוגר ומדים עליהם הוא היה צריכים לחתום, הם עברו חיול, בדיוק כמו בצבא. הם היו צריכים לתת טבעיות אצבעות, היה ספר צבאי שסיפר את התלמידים האמיצים שהעזו לעשות כך ועברו אימונים צבאיים. היה להם מסע אלונקות ברחבי העיר שדרות, ואנשים רבים חייכו ושאלו מי זו קבוצת החיילים שרצה באימונים ברחבי העיר. בנוסף, היה תחרות זחילה בין הקבוצות".    

התלמידים התלהבו מההרגשה להיות חיילים ליום אחד, וצילמו עצמם עם המדים. בסיום היום, נערך טקס מרגש בהם זרקו התלמידים את הכומתות לשמים. "התלמידים ידעו שאנחנו הולכים לעשות להם פעילות מסוג זה אבל היו בהלם מההפקה שהושקעה כאן", אומרת דידי.

"היתה התרגשות מדהימה, הם הצטלמו, שלחו תמונות להורים ובסיום גם נערך מסדר סיום מרגש שכלל נאום של המפקד ושירת 'התקווה' למול דגל ישראל. לפעילות זו הולך להיות המשך, ולאחר פסח אנחנו הולכים להתנדב בבסיס של אגודת עזה. הם שיתפו איתנו פעולה בצורה יוצאת דופן והשקיעו מאמצים רבים, מה שהוליד שיתוף פעולה טוב בינינו והמשך פעילות משותפת".