תשנה את ההחלטה? גרמן
תשנה את ההחלטה? גרמןצילום: פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שיגר השבוע מכתב אל שרת הבריאות יעל גרמן, בו ביקש לבצע בדיקה מעמיקה של מרפאות החוץ הפרטיות.

במכתבו הדגיש מקלב כי רק בשבת האחרונה נפטר בירושלים ילד בן שלוש ששוחרר לביתו אחרי בדיקה במרפאה פרטית.

"אודה לבדיקה יסודית ומעמיקה בהקדם, כפי שהבטחת מעל דוכן הכנסת לאחר אסונה של משפחת גרוס וכן בשיחתך עמי כי בדעתך להיכנס לעובי הקורה ולבחון את הנושא", כתב מקלב.

לפני מספר שבועות הגיש ח"כ מקלב שאילתה אל שרת הבריאות בנוגע לרגולציה ולפיקוח של משרד הבריאות על מרפאות החוץ הפרטיות. במענה לשאילתה הבטיחה שרת הבריאות כי ועדה מקצועית תבחן את הנושא, אך עד כה דבר טרם נעשה.

"בהמשך לשאילתה שהגשתי בנושא, אני שב ופונה אליך בעניין תפקודן הלקוי של מרפאות חוץ הפרטיות אשר נותנות מענה תמידי בהפניה של כלל קופות החולים . לצערי, הטרגדיה של משפחת גרוס מירושלים, לא נותרה הטרגדיה האחרונה", התריע ח"כ מקלב במכתבו.

"רק בשבת האחרונה, בשעות הבוקר נמצא במיטתו פעוט בן במיטתו ללא רוח חיים, וזאת לאחר שלילה קודם הגיע עם הוריו למרפאת חוץ בירושלים לבדיקה משום שלא חש בטוב, ושוחרר משם לביתו עם המלצה ליטול תרופה להרגעה בלבד", ציין.

"הבטחת להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את צורת התנהלותן של כלל המרפאות הפרטיות הנותנות שירות לכלל המטופלים באופן שוטף, המצטיירות מהמקרים הקריטיים הללו וממקרים נוספים שהגיעו לשולחני, כמרפאות המטפלות בטיפול שטחי, ובמידה מסוימת בחוסר מקצועיות המתבקשת.

"מאחר ומדובר בשאלה של חיי אדם אבקש לבדוק בהקדם האפשרי גם את המקרה האחרון, ולהסיק מסקנות אופרטיביות, אשר ימנעו הישנותם של מקרים טרגיים מעין אלו ובפרט כשהמדובר על פעילות שהורחבה בשנים האחרונות ע"י קופות החולים ע"מ לחסוך מעצמם בעלויות וכיום מרפאות אלו משמשות כתחליף לחדר מיון בבית חולים. בסופו של עניין חסכון זה אינו יכול לבא בשום אופן על חשבון חיי אדם", ציין מקלב במכתבו וסיכם כי "אודה לבדיקתך המעמיקה, המקצועית והמהירה מהם הסטנדרטים והמחויבות של מרפאות אלו להעמיד רופא בכיר אשר יבחן את כלל הממצאים הרפואיים כך שלא יווצר מצב של חוסר ביטחון רפואי ולעדכון האם נבדקו הנתונים והופקו הלקחים, למען שלום הציבור ובריאותו".