השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטניסים לב

ראשי איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות פנו היום (ב') במכתב דחוף ליו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, והתריעו בפניו על כך שישיבות רבות לא קבלו את רוב תקציבן לחודש מרץ.

"חוק הגיוס עבר לפני שבועיים, כך גם חוקים אחרים, אבל למרות ההבטחות, תקציב הישיבות השנתי טרם הוסדר, כאשר האוצר מעכב השלמת סכום של 100 מליון ש"ח".

מנכ''ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, ומנכ''ל איגוד הישיבות הגבוהות, משה גוטמן, הזכירו לשר בנט כי גם במשך שנת 2013 נפגעו כל הישיבות בתקציבן השוטף. 

"השנה נוספה על הפגיעה גם הקיצוץ של התקציב לתלמידים שגיוסם נדחה, אשר סומנו כ-'מושעי צה"ל' על ידי הבג"ץ", כתבו השניים והדגישו "בלתי אפשרי לנהל מוסדות בצורה כזו".

"לא יתכן שמכל המוסדות במדינה – רק הישיבות סובלות כל הזמן מפגיעה בתקציבן. כמו בכל מקום גם בישיבות יש צורך בתשלום משכורות מסודר ותשלומים לספקים בזמן וכל זה נמנע עקב העיכובים החוזרים ונשנים בהזרמת התקציב. בישיבות רבות לא שולמו החודש ובחודש שעבר משכורות, למרות חג הפורים. גם היום, אנו עומדים ערב חג הפסח והישיבות עדיין לא שילמו משכורות לעובדיהן ומלגות לאברכיהן", נכתב.

הישיבות טוענות כי חרף הפרסום בתקשורת על 700 מיליון ש''ח שהועברו לכאורה למשרד החינוך עבור הישיבות, התמיכה לא התקבלה. "למרות שהובטח לנו אין ספור פעמים על-ידי ח"כ ניסן סלומינסקי ואחרים שלאחר שיעבור חוק הגיוס הכל יסתדר, אנו עומדים היום ללא תקציב וללא אפשרות לניהול מסודר של המוסדות".

עוזרי וגוטמן דורשים לבלום לאלתר את "ההתנהלות השערורייתית" של משרד האוצר. "אנו מצפים שתכנס לעובי הקורה ותדאג שהבעיה תיפתר לא רק לחודש זה אלא לכל השנה וגם הישיבות יזכו לקבל את תקציבן בצורה מסודרת בתחילת כל חודש, ללא הסדרים ותחנונים".