יד שרה. ארכיון
יד שרה. ארכיוןהלל מאיר

יד שרה נערכת לפסח, תקופת השיא במספר השאלות הציוד הרפואי, וקוראת לכל הלקוחות להחזיר ציוד רפואי שכבר לא בשימוש.

"אנו מעוניינים לתת את הציוד הרפואי הנדרש לכל מי שמבקש לחגוג את ליל הסדר עם משפחתו בבית. בד בבד עם רכישת כמות גדולה של ציוד רפואי המסופק בימים אלו לסניפים ברחבי הארץ, אנו מבקשים שכל מי שיש ברשותו ציוד רפואי שלא בשימוש להחזירו לסניף", אומר משה טייכלר, מנהל איכות הציוד הרפואי. בימים אלו מועברים לסניפים יותר מ-6,000 פריטי ציוד רפואי-שיקומי חדשים, בהם כסאות גלגלים, הליכונים וכיסאות רחצה, כדי למלא את הדרישה הגוברת.

גם מחלקת "אשפוז בית" נערכת לחג ורכשה כמות גדולה של מיטות בית חולים ומנופים על מנת לאפשר שחרור של חולים הזקוקים להמשיך את תהליך ההחלמה בבית. ההערכה היא שעד חג ישאילו המתנדבים כ-20,000 פריטי ציוד רפואי ב-104 סניפי יד שרה ברחבי הארץ. גם אנשים שברשותם ציוד רפואי-שיקומי פרטי ולא מיד שרה, שלא בשימוש, יכולים לתרום אותו ליד שרה.

"פסח הוא החג 'המשפחתי' ביותר ובני המשפחה משתדלים להיות ביחד בבית. אנשים מביאים את קרובי משפחה מבתי אבות, וחולים ויולדות שיכולים לצאת מבית החולים נעזרים בציוד הרפואי", אומר ר' משה כהן, מנהל השירותים והסניפים. "המשלוח של הציוד החדש תוכנן מראש להגיע בימים אלו וביחד עם הציוד הקיים בסניפים והמכשירים שתוקנו ע"י המתנדבים בבתי המלאכה, אנו מקווים שלא יהיה אדם אחד שיזדקק לפריט רפואי ולא יוכל לקבל אותו", הוא אומר.

בשנת 2013 השאילו מתנדבי יד שרה 281,000 מכשירים רפואיים ב- 104 סניפים ברחבי הארץ, גידול של 3% בהשוואה לשנת 2012. עוד 250,000 איש מכל הגילים נעזרו בשירותי יד שרה נוספים, ביניהם שירות הנכוניות להסעת אנשים בכיסאות גלגלים, מוקד המצוקה, ביקורים ופעילויות לחולים מרותקי בית, טיפולי שיניים לקשישים, שיקומונים וייעוץ משפטי לקשישים.