חגיגות שחרור המחבלים ברש"פ. ארכיון
חגיגות שחרור המחבלים ברש"פ. ארכיוןצילום: פלאש 90

אחד המחבלים שאת שחרורם דורשת הרש"פ מישראל הוא הערבי-ישראלי כרים יונס, חוטפו ורוצחו של החייל אברהם ברומברג ב-1980. יונס הנחשב לזקן המחבלים הכלואים מגדיר את המחבלים הערבים ישראליים כ'אסירי הפנים הפלסטיני'.

את הדברים אמר יונס לעיתון 'אל חיית אל ג'דידה' וצוטטו על ידי אנשי מכון 'מבט לתקשורת הפלסטינית' המזכירים כי יונס נידון תחילה למאסר עולם, אך עונשו, אותו הוא מרצה מאז 1983, נקצב ל-40 שנה על ידי הנשיא שמעון פרס בשנת 2012.

אל חיאת אל ג'דידה, העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, ציטט את יונס כמגדיר את אבו מאזן כנשיאם של ערביי ישראל והבהיר כי "אנו נאבקנו והקרבנו למען חירותה של פלסטין ולמען כבודו של עמנו הגיבור".

בהמשך הדברים אף הגדיר את ההפרדה אותה מבצעת ישראל בין מחבלים מערביי ישראל למחבלים פלשתינים כהפרדה גזענית. "אנו, אסירי הפנים הפלסטיני, מתנגדים לניסיונות הישראליים הגזעניים להשתמש בנו כקלף מיקוח על מנת להפעיל לחץ על הנשיא ועל ההנהגה הפלסטינית, על חשבון זכויותיו הצודקות של עמנו, שהרי אנו נאבקנו והקרבנו למען חירותה של פלסטין ולמען כבודו של עמנו הגיבור. איננו מצפים לישועתנו האישית, אלא לישועת עמנו מעול הכיבוש. חירותנו מותנית בחירותו של עמנו ובהשגת זכויותיו הלגיטימיות והבלתי מעורערות".

עוד אמר כרים יונס: "אנו עומדים לצד נשיאנו אבו מאזן במאמציו ובנחישותו לסיים את הכיבוש הארוך ביותר בהיסטוריה המודרנית...".