השר מאיר כהן
השר מאיר כהןפלאש 90

שר הרווחה, מאיר כהן, שוחח היום (רביעי) עם סטודנטים מקרן אייסף – קרן בינלאומית לחינוך, במסגרת כנס 'ציונות וצדק חברתי' בכפר עיינות. 

שר הרווחה התייחס לנושא הקרקעות ואמר כי אחת הבעיות הגדולות היא שאלת הרווחים וחלוקת הקרקע, "הפריפריה בישראל חיה בזכות העליות של שנות החמישים. התיישבות העובדת השתלטה על האדמות ולא נעשתה חלוקה שווה. הערים שלו יכלו להיראות אחרת. דימונה חולשת על 35 דונם. ואילו מועצה אזורית תמר חולשת על 1,650 דונם. בתוך השטח הזה נמצאים משאבים אדירים".

"למי אתם חושבים שהכור בדימונה משלם ארנונה? התשובה: למועצה אזורית תמר. זה אי צדק חברתי. בקרית שמונה מתוכננת שכונה לזוגות צעירים וחצי מהארנונה תינתן לגליל העליון. בשביל צדק חברתי צריך להיאבק. לא היה בד.נ.א לבוא להסתכל על המשאבים ולחלק אותם נכון. אני לא אומר את זה מתוך מסכנות אלא כוח- זו ציונות מתחדשת".

בעניין חוק השוויון בנטל אמר כי :"שאלת השוויון בנטל קשורה לצדק חברתי. שוויון בנטל הוא חלק בצדק החברתי שחייבים לתקן עכשיו. עוד 20 -30 שנה אנחנו נגלה שכ-30% מהתלמידים ילמדו במוסדות לא ציוניים. אנחנו יכולים להיות דמוקרטים גדולים ולהגיד שדמוקרטיה לא שמה גבולות. אבל אני חושב שדמוקרטיה צריכה לשים גבולות וכן לבקש לתת את חלקך בחברה וזהו אתגר. אני יודע שיש חורים בחוק, הוא לא מושלם וזה ייקח זמן אבל זאת הפעם הראשונה שאנו אומרים לצבא שהוא ישחרר אותם. החובה המוסרית של כל צעיר זה להגיע ללשכת הגיוס. אנשים לא יכלו לשבת 10 שנים בישיבה לקבל מלגה. דבר שאתם רק יכולים לחלום עליו".

בנוסף התייחס שר הרווחה לניצולי השואה:"יש מאבק ביני לבין עמותות ניצולי השואה. אני חושב שהכסף צריך ללכת לניצולי השואה. בשנת 53' קבע החוק כי מי שעלה לארץ לפני 1953 מקבל ביו 5,000-9,000 ש"ח וכל מי שעלה אחרי 1953 יקבל רק 1,500 ש"ח. למה זה? כי בשנת 53 חתמו על הסכם השילומים. כל מי שהגיע אחרי זה נמצא באחריות מדינת ישראל. אנחנו תיקנו את הטעות הזאת. שר האוצר העביר 300,000 לתקן את העוול".