מאהל המשפחות השכולות מול בית ראש הממשלה
מאהל המשפחות השכולות מול בית ראש הממשלהחזקי עזרא

בימים האחרונים פוקדים בני הנוער את מאהל המחאה כנגד שחרור מחבלים, שהוקם על ידי המשפחות השכולות וארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מול בית ראש הממשלה.

תנועות הנוער פעולות במאהל מידי יום, אם זה תנועת בני עקיבא שהעתיקה את משרדיה למאהל ובנוסף, קיימה שם ערב מדריכים, או תנועת אריאל שהעבירה את יום העיון לקומונריות למאהל, ותנועת עזרא שדואגת לנוכחות מדריכים ורכזות, כאשר מנהלת המאהל היא בוגרת התנועה.

תנועות הנוער קוראות לכל בני הנוער לבוא ולבקר במאהל, להראות נוכחות ותמיכה במשפחות, וכנגד ההחלטה לשחרר מחבלים.

"מתוך ההבנה ששחרור המחבלים זו טעות מוסרית וערכית מהמדרגה הראשונה, ואין מדובר כאן בשאלה ביטחונית או מדינית אלה בשאלה ערכית, חברתית ומוסרית שעומדת בתור ערכי היסוד שלנו כחברה יהודית, החליטה הנהגת בני עקיבא להיות שותפה במאהל וקראה לרכזים, מדריכים וגרעינים להעביר את הפעילות לשם", כך אומר אמיר סנדלר, סמזכ"ל חינוך והדרכה בתנועת בני עקיבא.

"מחוז ירושלים קיים ערב מדריכים במאהל, מטה הבוגרים ואגף החינוך קיימו במקום ישיבות עבודה ובמשך השבוע עתידים להגיע למאהל קבוצות שונות בתנועה. אנו מתפללים שפעילות זו תחזק את מנהיגנו שלא להיכנע ללחצים המופעלים עליהם לשחרר מחבלים, ומתוך הלימוד והבירור שמתרחש במאהל, יצא רוח של גבורה ונחישות המבקש לחזק את המנהיגים לעמוד במסירות ובנאמנות על משמר העם והארץ".

נאווה הרשקוביץ', ראש תחום בנות בתנועת אריאל, מספרת על היום עיון עם הקומונריות במאהל, "כולנו הרגשנו שהימצאותנו שם מאפשרת לנו לבטא את הצמרמורת שעוברת בנו, לנוכח הכוונה לשחרר מחבלים עם דם על הידיים. הרגשנו שהצלחנו לחבק את המשפחות השכולות. הם מאוד התרגשו לראות אותנו שם איתם, מחזקים את ידיהם ואת התקופה הלא קלה שהם עוברים".

הרשקוביץ' מוסיפה לספר, "החיבוק לאם השכולה, ואפילו מבט לעיניים שמשדר אותה תחושת כאב, זה משהו שקשה לשחזר ואין לי ספק שהגעתנו למקום נתנה להם רוח גבית. אני חושבת שכל הבנות הרגישו התרוממות, שייכות למאבק צודק ואמיתי שצריך להשמיע עליו קול. חלק מהקומונריות הגיעו אתמול עם החניכות שלהם כהמשך לקריאה של התנועה להשתתף במאבק ואני חושבת שנוכחות של מסת אנשים שם יגרום לעוד אנשים להצטרף למאבק, לעצור ולהזדהות. זו זכות לקחת חלק בפעילות ציבורית כל שהיא למען הצדק".

"אנחנו קוראים לכל הפעילים שלנו לקחת חלק במאבק החשוב נגד שחרור המחבלים", אומרים גם בתנועת עזרא. "אנו מאמינים ביכולתה של המדינה להיות עצמאית ובחובתה להגן על עצמה, לכן אנחנו רואים במהלך כזה הסכמה מוסרית וערכית. במפגן תמידה שנערך אתמול היינו שותפים מלאים וראינו בכך חשיבות רבה, כבר בפעימות הקודמות של שחרור מחבלים הרגשנו צורך לפעול, והגענו להפגין מול כלא עופר. אנחנו קוראים לכל המרכזות, החג"ס בסניפים לא להישאר אדישים נוכח המהלך הזה ולבוא למאהל".