דן חלוץ
דן חלוץפלאש 90

סוף טוב, הכל טוב? חצי שנה בתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל הספיקו לדני חלוץ.

חלוץ, הרמטכ''ל לשעבר ורא''ל במיל', הודיע לפני זמן קצר כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל, תפקיד בו כיהן כחצי שנה בלבד. כזכור, חלוץ, כיהן כרמטכ"ל בזמן מלחמת לבנון השניה, ואחראי על כמה מהמחדלים הגדולים של המלחמה.

חלוץ נבחר לתפקיד כיו"ר איגוד הכדורסל, לאחר שנקרא להציל את הכדורסל הישראלי ואת מסדרונות האיגוד שהיו מלאים במאבקי כוח ופוליטיקה ישנה ורעה. בכניסתו לתפקיד ירש חלוץ הרבה דברים רעים, אבל לא רק.

עם הזמן, על פי גורמים בתוך משרדי האיגוד, טבע חלוץ ושקע בעסקנות הפוליטית ובניסיון הקומבינות הישראלי. מספר אירועים חמורים גרמו לחלוץ להבין שאם לא יעשה משהו בנידון, הוא עלול למצוא את עצמו במצבים לא נעימים, "כולל חקירה במשטרת ישראל", לדברי אותו גורם. 

במהלך החודשים האחרונים, ניסה חלוץ את כוחו במספר צעדים קשים כנגד יריבים מבית. ממינויו של יריבו - צביקה שרף, למאמן נבחרת ישראל, זאת כדי לסנדל את שרף מביקורת על חלוץ. ועד לפיטוריו של ראובן וירובניק יו"ר איגוד השופטים באמצע העונה. ועוד שלל פרשיות ואירועים שחלוץ יעדיף לשכוח. 

חלוץ פרסם הודעה לכלי התקשורת בה כתב: "החלטתי על סיום תפקידי כיושב ראש איגוד הכדורסל. בבחירה שבין להוביל על פי דרכי לבין המשך הליכה בתלמים הנוכחיים, בחרתי להיות נאמן לדרכי". 

"איגוד הכדורסל ידע ימים טובים יותר" כתב חלוץ, והוסיף כי "אני מקווה שמי שימשיכו להובילו ישכילו למצוא את הדרכים הנכונות והמתאימות להצעידו קדימה, בדו שיח תרבותי הרואה את טובת הענף בלבד. אני מאחל הצלחה לנבחרות ישראל במבחנים העומדים לפניהן, ומבקש להודות לעובדי איגוד הכדורסל על מסירותם ופועלם הרב".  

התפטרותו של חלוץ לא התקבלה בהפתעה יתירה במסדרונות האיגוד, שכן כבר בתחילת היום ביטל חלוץ את כל פגישותיו והודיע כי הוא משהה את עצמו מכל פעילות בימים הקרובים. הודעה זו הגיעה לאחר שכבר לפני כשבוע הציב חלוץ אולטימטום לפעילותו. האולטימטום סבב סביב רצונו לבצע מהפכה בתפקידים של עובדי האיגוד, ורצה לפטר מספר בכירים באיגוד. חלוץ אמר כי במידה שלא יתנו לו את האפשרות לבצע מהפכה באיגוד הכדורסל ובמחזיקי התפקידים שבאיגוד, הוא יעזוב את תפקיד היו"ר. דבר שאכן התממש בשעה האחרונה.

באיגוד כבר מחפשים מחליף.