השילוט במרכז הכיכר
השילוט במרכז הכיכרמועצת בית אריה עופרים

בבית אריה שבמועצה המקומית בית אריה עופרים הוקמה לפני מספר שנים 'שכונת האומנים' שרחובותיה, כיכרותיה וגניה נושאים שמות של אנשי רוח עבריים. כך למשל ניתן למצוא בשכונה רחובות על שמם של נתן יונתן, מאיר אריאל, נעמי שמר ועוד. בשכונה מתגוררים זה לצד זה אומנים רבים אשר בחרו באזור בית אריה כמקום מושבם ליצירת האומנות.

בשבוע שעבר נחנכה בשכונה כיכר על שמו של חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי, אחד מהפוריים שבפזמונאי ישראל אהוד מנור ז"ל.

הכיכר, הממוקמת במרכזה של שכונת האומנים בישוב היא הכיכר הגדולה ביותר במועצה וקוטרה כ 15 מטרים. במרכז הכיכר נטעו עצי זית "המסמלים את אחיזתו של אהוד מנור באדמת ישראל", מסבירים במועצה. לצד עצי הזית הוצב לוח עץ הנושא ציטוט משירו הידוע, 'אמא אדמה'.

הכיכר נחנכה באופן רשמי במעמד עשרות תושבים, בני נוער וצעירים וזאת כחלק מסיום סימפוזיון הפיסול באבן שהתקיים בישוב בהשתתפות פסלים מרחבי הארץ.

"יש לכם ישוב מקסים, משהו שבין קיבוץ לעיר ואני מודה לכם על האירוח הנפלא ועל הזכות להשתתף בטקס חנוכת הכיכר הנהדרת הזו", הצהיר שלמה כץ, אחד הפסלים כשבא לקבל תעודת הוקרה מראש המועצה במעמד החנוכה.

ראש המועצה, אבי נעים, סיכם את האירוע בו הושמעו גם משיריו של מנור: "אהוד מנור הוא אחד מגדולי הדור בעיני וככזה זוכה לכבוד גדול כאן בבית אריה. אני נרגש מעצם היכולת שלנו כקהילה להכיל ערכים כגון אלה שטיפח אהוד מנור – אהבת הארץ ואהבת אדם".

צילום: מור שעשוע