גלעד שליט.
גלעד שליט.פלאש 90

"אני פונה אליך בימים אלה של ערב חג החירות השלישי שלי כאדם חופשי לאחר שהבאת לשחרורי", כך פתח גלעד שליט את מכתבו הנרגש לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו ביקש ממנו לדרוש את שחרורו של יונתן פולארד במסגרת המו"מ המדיני.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח כי במכתבו השווה שליט בין שביו ובין כליאתו של פולארד באשמת ריגול עבור מדינה ידידותית.

"בימים אלו אינני יכול שלא לחוש בכאבו הגדול של יונתן פולארד, היושב בכלא כ־29 שנים — יותר מפי חמישה מהזמן שבו הייתי בשבי, וזאת בארה"ב, ידידתנו הגדולה. בתקופה האחרונה שיחררה מדינת ישראל כ־80 מחבלים עם דם על ידיהם כמחווה לאבו־מאזן ולבקשת ארה"ב. כעת, על פי הפרסומים בתקשורת, קוראת ארה"ב למדינת ישראל באופן רשמי להמשיך ולשחרר מחבלים נוספים במסגרת הפעימה הרביעית.

"אני פונה אליך כעת, בשם אותו ערך של הצלת חיים שעמד לנגד עיניך אז, ומבקש ממך שתבהיר לאמריקאים כי לפני כל דבר אחר, יונתן פולארד חייב להשתחרר. לאחר ששוחררו רוצחים כה רבים לבקשת ארה"ב, אי־אפשר לכלוא עוד את זעקתו של העם כולו לשחרורו המיידי של יונתן".

לאחרונה כתב שליט לרעייתו של פולארד, אסתר: "כפי שאת יודעת, קשה לי להיחשף ציבורית. אבל בשביל יונתן אני מוכן לשאת בתוצאות. אני מקווה שהאמירה שלי תעזור עד כמה שאפשר ושבקרוב מאוד גם יונתן ישוב הביתה. אני מתפלל עבורו ועבורכם".