מסי
מסירויטרס

שלוש קבוצות נמצאות בקרב מרתק על האליפות. שתי קבוצות נלחמות על כרטיס לליגת האלופות ושמונה קבוצות, לא פחות, נאבקות על הירידה לליגה השנייה.

כשבליגה הגרמנית באיירן מינכן מזמן שולטת ללא עוררין, בליגה האיטלקית לא נראה שיש קבוצה שיכולה להתחרות ביובנטוס והליגה האנגלית כבר שנים לא באמת אנגלית...

המקום היחיד שבו נוכל למצוא באמת עניין במאבקי האליפות זה ב'לה ליגה', הליגה הספרדית. אתלטיקו מדריד, ברצלונה וריאל מדריד מספקות לנו את אחד הקרבות היותר מרתקים בליגות הבכירות באירופה.

בתחילת חודש פברואר זה היה נראה שריאל מדריד הרחק הרחק מהמובילות, ברצלונה ואתלטיקו. כולם היו בטוחים בברצלונה שהיא זו שתניף את הצלחת בסוף העונה.

אולי אתלטיקו תפתיע... אבל אז קרה משהו. ברצלונה איבדה נקודות במגרשים קלים על הנייר כמו ויאדוליד או ולנסיה. אתלטיקו של דייגו סימואנה נראתה נפלא ורצה היטב למרות הסגל הקצר שלה, ולמרות ששיחקה בהצלחה בשלושה מפעלים שונים בו זמנית. ריאל התחילה להדביק את הפער ולהיצמד למוליכות עד שבשלב מסוים אף עברה אותם ופתחה פער של שתי נקודות מאתלטיקו השנייה וארבע נקודות מהאלופה ברצלונה.

כשכל הפרשנים כבר הכריזו על ריאל בתור האלופה, הגיע אחד ממשחקי הקלאסיקו הגדולים ביותר של השנים האחרונות. ברצלונה מנצחת וכובשת רביעייה בלתי נשכחת בסנטיאגו ברנבאו, אצטדיונה הביתי של ריאל מדריד. הפער מריאל צומק לנקודה אחת בלבד. באותו שבוע של הקלאסיקו נערך מחזור אמצע שבוע, רצה הגורל וריאל פגשה את סביליה של לואיס הנריקה. סביליה הגיעה למשחק אחרי חמישה ניצחונות רצופים ובמטרה להשיג את הכרטיס הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות.

ריאל, הפסידה הפסד שני ברציפות! אתלטיקו עלתה למקום הראשון עם 76 נקודות ברצלונה למקום השני עם 75 נקודות וריאל שלישית עם 73 נקודות. שום דבר עוד לא סגור, שום דבר עוד לא חתום.

על פניו נראה שאתלטיקו היא זו הפייבוריטית לזכות באליפות מדהימה. בשונה מהאחרות, הכל ברגלים שלה והכל תלוי בה. ריאל מדריד נראית במצב הגרוע מבין שלוש הקבוצות. וברצלונה, אותה ברצלונה שהספידו אותה כל כך הרבה במשך השנים האחרונות, וממציאה את עצמה בכל פעם מחדש, יכולה מחד לקחת את האליפות אבל יכולה גם לאבד אותו...

הקרב המעניין ביותר יהיה במחזור הסיום של הליגה. בתקווה שעד אז הסדר הזה יישאר על כנו ולא יתהפך, ברצלונה תפגוש את אתלטיקו. יהיה מאד מאד מעניין לראות כזה משחק. מזמן לא ראינו שתי קבוצות נלחמות על אליפות במחזור הסיום.

גם המאבק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות, כנזכר, נותן עניין וצבע לליגה הספרדית. אתלטיק בילבאו מול סביליה וריאל סוסיאדד. אומנם בילבאו מובילה בשש נקודות יקרות ביותר על פני יריבותיה עם 56 נקודות, אבל סביליה לא מוכנה לוותר בשום אופן. יהיה מעניין במיוחד שלקראת מחזורי הסיום השתיים יפגשו למשחק מכריע ומעניין.

ובתחתית יש בעירה של ממש בקרב על זהות היורדות: בטיס, במקום האחרון נראית כיורדת בטוחה עם 22 נקודות בלבד. לעומת זאת, ארבעת הקבוצות שמעליה נמצאות עם מספר נקודות זהה 30. כשרק שתי קבוצות מתוך הארבע ירדו. וזה עדיין לא נגמר, ארבעת הקבוצות שמעליהם לא נמצאות במצב עדיף מהם. כולם בפער של עד 3 נקודות!!

מי שאמר 'אין ענין בליגה הספרדית' שיקום עכשיו!!