חניכים בסניף
חניכים בסניףסניף עזרא הר נוף

למרות גילו הצעיר, החליט נעם אלטמן, תלמיד כיתה י"ב בישיבת נתיב מאיר בירושלים, לארגן מסע פסח ביהודה ושומרון, לסניף עזרא הר נוף אותו הוא מרכז.

כבר חמש עשרה שנה עברו מאז שטיילו במקום חניכים, ועכשיו החליט אלטמן לחדש את המסורת ולהעלות לשם את החניכים, למרות הקשיים והעלויות הגבוהות שכרוכות בכך.

"במדינה שלנו עולות שאלות גדולות על אזור יהודה ושומרון, ולכן כאשר חשבנו על מסע פסח העלנו את הרעיון לעשות אותו דווקא שם, להראות שהנוער הדתי לאומי לא מוותר על המקום", מסביר אלטמן.

"העלויות של האוטובוסים והאבטחה מאוד גבוהות אבל רצינו להראות שתנועת עזרא רוצה להיות ביהודה ושומרון, ובמסלולים שהיא מציעה. אם יש אנשים שחושבים שזוהי לא מדינת ישראל, אז דווקא לשם אביא את החניכים שלי. אין כאן עניין להכעיס, אלא לחזק. אנחנו הולכים לישון במדרשת חלקת השדה באלון מורה, וההגנה שם יחסית יקרה אבל אנחנו רוצים לעזור שם בתיירות. אנחנו מתכוונים לתת לחניכים את ההגנה המקסימאלית, ולא לעשות עליהם ניסוים. הולך להיות אוטובוס ממוגן כל הזמן, לנהג שלנו יש נשק וגם צירפנו מאבטח שיהיה איתנו עד שנחזור לירושלים, כולל הנסיעה חזרה. אנחנו בחרנו להוציא נשק ארוך, אם כי יש מסלולים שאין בכך צורך, ובנוסף, אנחנו גם מוציאים מדריך טיולים".

איך הגיבו ההורים?

"יש הורים שחוששים, אבל להבדיל יש הורים שמאוד מרוצים, יש לנו הורה שהיה מהמקימים של אלון מורה והוא אמר לבת שלו, שמדריכה בסניף, שזה צעד מדהים ושהוא גאה שהבת שלו מדריכה בתנועת נוער שממשיכה אותו".

אלטמן נחשף להכנת מסלולים באזור יהודה ושומרון, לאחר שבישיבה הוציאו אותם לטיול שנתי בבקעת הירדן והוא ראה כיצד המדריך משיג את האישורים הרלוונטים לטיול. אלטמן מאמין שמסע זה ימשוך אחריו עוד סניפים שירצו להוציא מסעות ביהודה ושומרון.

"אני מאמין שסניפים אחרים יראו שזה אפשרי וילכו על זה. כשאני שמעתי על כל האישורים שאני צריך להשיג בשביל הטיול השתגעתי, אני כולה שמיניסט, לא בת שירות אפילו, וכשראיתי את סכומי הכסף הייתי בהלם אבל מבקשים אישורים, מנסים לבקש סיפסודים ולאט נבנה טיול".