אהוד אולמרט
אהוד אולמרטששון תירם

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס בצהריים (שני) להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד, ואמר כי מדובר בצעד גדול במלחמה בשחיתות הציבורית.

"מדינת ישראל עשתה היום צעד גדול לקראת מנהיגות מוסרית יותר", כתב בנט בפוסט בפייסבוק, "מדינת ישראל מתנקה משחיתות".

לדברי שר הכלכלה, למנהיגים מותר לטעות וכל מי שנכנס לזירת העשייה - טועה. "למנהיג אסור להיות מושחת. שחיתות היא כאשר אתה מנצל את תפקידך הציבורי למען רווחים אישיים. ברגע שנבחר ציבור מפסיק לעבוד למען הציבור אלא למען עצמו, הציבור מפסיק להאמין לו ומפסיק להאמין במדינה".

מנהיגות מושחתת, טען בנט, עלולה להוביל להתפרקות המדינה. "ביהדות המנהיג (מלך) דואג שיהיה ספר תורה לצדו 24 שעות ביממה, כדי שלא ישכח שיש אלוהים. ההיסטוריה היהודית, על 3800 שנותיה, מלמדת אותנו שכאשר המנהיגות מושחתת, המדינה מתפרקת.

"פוליטיקה היא מקצוע מורכב מאוד. כדי לקדם את עמדותיך ואת האידיאולוגיה בה אתה מאמין אתה חייב להפעיל מנופים, לייצר חיבורים, לוותר ויתורים מסוימים. לעתים עליך להיות אגרסיבי. דוד המלך, צ'רצ'יל, לינקולן, בן גוריון, ובגין היו כולם בעלי עורמה פוליטית רבה. זה בסדר, אבל אנחנו חייבים תמיד לפעול למען עם ישראל", הוסיף בנט והביע תקווה כי הכרעת הדין במשפט הולילנד "תוביל את ישראל להיות יותר מוסרית ויותר יהודית".

התובע בתיק הולילנד, עו"ד יוני תדמור, אמר בגלי צה''ל כי משמעות העבירות אותן ביצע אולמרט היא מאסר בפועל. "הפסיקה היא ברורה ומחייבת, במעשים מעין אלה המשמעות היא אחת – מאסר בפועל, ולתקופה ממושכת". הטיעונים לעונש, שעשוי להוביל את ראש הממשלה לשעבר לכלא, יישמעו החל מ-28 באפריל.