משה זר
משה זרצילום: פלאש 90

עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים הודיע לבית משפט השלום בעיר כי הפרקליטות חוזרת בה מכתב האישום שהוגש נגד גואל האדמות משה זר בגין עבירה של הסתה.

כתב האישום נגד זר הוגש בעקבות ראיון שערך עמו העיתונאי יגאל מוסקו וחלקים ממנו שודרו בשנת 2008 בתכנית "עובדה" בערוץ 2, שם התבטא התבטאויות שונות נגד ערבים.

בעקבות משא ומתן בין הפרקליטות לסנגורו של זר מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד ודים שוב, הוחלט על הסדר טיעון במסגרתו תחזור בה הפרקליטות מכתב האישום ואילו זר יפרסם הבהרה בה ידגיש את התנגדותו לפגיעה בערבים.

בהודעה לבית המשפט ציין עו"ד קדר, כי "לאור מכלול השיקולים ובהם בין היתר כלל אמרותיו של הנאשם בחומר הגלם של תוכנית 'עובדה' המוזכרת בכתב האישום, חלוף הזמן ממועד הריאיון וגילו של הנאשם, הצדדים הגיעו להסכמה על חזרה מכתב האישום".

בעקבות ההסדר פרסם זר את ההבהרה, לפיה, "לא התכוון ולא רצה להסית לגזענות במהלך הריאיון לכתב של התוכנית 'עובדה'. זר "מדגיש כי מבחינתו חשוב לשמור על כבודם וחייהם של בני העם הערבי ועל יחס הוגן כלפיהם. ברוח זאת הוא פעל במשך כל חייו ואף ציין זאת במהלך הריאיון, אך דבריו אלה לא שודרו. אם חלק מדבריו ששודרו בראיון הובנו כהסתה לגזענות הוא מצטער על כך".