ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיפלאש 90

משרד האוצר העביר לועדת הכספים בקשה לאישור הכרה בכ-80 עמותות חרדיות כ"מוסד ציבורי" לצורך סעיף 46 בפקודת מס הכנסה.

משמעות ההטבה היא כי כל תורם לעמותות אלו העומד בקריטריונים מסוימים מקבל זיכוי מס בשיעור של 35 אחוזים מגובה התרומה אותה העניק לעמותה.

משרד האוצר סירב להעביר לאישור הועדה שורה ארוכה של עמותות דתיות ואישר רק פחות מעשרים עמותות חילוניות, אולם יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומיאנסקי, סירב לאשר את העמותות החילוניות עד להעברת הרשימה המלאה.

נציגי העמותות החילוניות הפעילו לחץ כבד במטרה לאשרן, וכעת נכנע האוצר והעביר את הרשימה המלאה. אולם, בניגוד לעבר אז ניתנה ההכרה לתקופה של 3 שנים, ההכרה בקבוצת העמותות הנוכחית תינתן לחצי שנה בלבד.

באוצר מבהירים, כי ההטבה ניתנת רק לתקופת ביניים, עד לסיום עבודת הוועדה העוסקת בבחינת אמות המידה הדרושות לקבלת הטבת המס. באוצר אף מדגישים, כי "לא כל המוסדות המוכרים כיום כזכאים לקבלת הטבת המס, יהיו זכאים לקבלה לאחר קביעת הקריטריונים החדשים".

יו"ר ועדת הכספים, ח''כ סלומיאנסקי, אמר בתגובה "שמחתי לקבל היום משר האוצר את 64 העמותות הנותרות, כדי שאוכל לאשר כבר בשבוע הבא את כל רשימת העמותות ולאפשר להן לקבל תרומות למטרות טובות. צר לי שעל מנת לקבל את רשימת העמותות הנותרות הייתי צריך לנקוט בדרך של אי אישור חלק העמותות".