צעדת השומרון

למעלה מ-3,000 ילדים, בני נוער, חיילים ומבוגרים מהשומרון ומכל רחבי הארץ צעדו אתמול (שני) בצעדת השומרון לזכרו של השר והאלוף במיל' רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

הצעדה התמקדה בצפון השומרון, כאשר הצועדים נהנו משלושה מסלולים שונים אותם הדריכו מדריכי מדרשת שומרון. במהלך המסלולים עברו המטיילים תחנות הדרכה ונפגשו עם שחקני רחוב שהמחיזו את מורשת צפון השומרון בעבר הרחוק והקרוב.

הצעדה הסתיימה בעצרת ססגונית על יד היישוב שקד בהשתתפות האחים אריה וגיל גת, כוכבי התכנית "הכוכב הבא". הילדים הרבים שגדשו את המקום התרגשו מהופעת האחים גת ואלו השיבו להם באהבה והודיעו כי הם "נרגשים להופיע בפני ילדי השומרון ומרגישים כמו בבית". לפני האירוע "התבודדו" האחים גת בנוף היפהפה של צפון השומרון.

צילום: מאיר ברכיה

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית בשומרון אמר כי "אנחנו שמחים לקיים את הצעדה דווקא אצלנו בשומרון, גנדי אהב את השומרון, הכיר בו כל שעל. והיה ממכירי ומוקירי ההתיישבות. נשמח לראות את כל עם ישראל מצטרף אלינו לצעדה ירוקה ומרתקת במיוחד". עוד הוא הוסיף ואמר כי "הצעדה היום היא עוד מסר לכל מי שחושב שזו לא הארץ שלנו".

יוסי דגן, מ"מ ראש מועצת שומרון אמר כי "לצעוד בנופי התנ"ך בצפון השומרון זו מורשתו של גנדי, שהיה אומר כי יש לצעוד בארץ ישראל יחפים משום שאנו צועדים על פסוקים. אנחנו נצעד בשומרון בדרכו של גנדי המנהיג שפעל כל חייו למען מדינת ישראל".

יו"ר המועצה הציבורית במשרד ראש הממשלה להנצחת מורשתו של רחבעם זאבי, אריאל סנדר, בירך אף הוא את הצועדים ואמר כי "הכמות המרשימה של הצועדים שלמדו על מורשתו של גנדי משמחת מאוד".

הצעדה אורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון, מתנ"ס שומרון, מדרשת שומרון ובשיתוף המועצה הציבורית במשרד ראש הממשלה להנצחת זכרו ומורשתו של רחבעם זאבי.