כסף
כסףThinkstock

היום (שלישי) נכנס לתוקף התיקון בכללי הבנקאות אשר מחייב את הבנקים לכלול במסגרת השירותים לניהול חשבון עובר ושב המוצעים ללקוחותיהם, את המסלול הבסיסי ואת המסלול המורחב.

עד היום גבו הבנקים עמלה עבור כל פעולה בחשבון עובר ושב, בין אם הפעולה בוצעה על ידי פקיד ובין אם הפעולה בוצעה בערוץ ישיר. בהתאם לכך, התשלום החודשי השתנה מדי חודש בחודשו בהתאמה למספר הפעולות שבוצעו בפועל על ידי הלקוח.

החל מהיום, מחויבים הבנקים להציע ללקוחותיהם שיטת תמחור נוספת: מחיר אחד לשירותים הבסיסיים הכרוכים בניהול חשבון העו"ש (מסלול בסיסי או מסלול מורחב).

המסלול הבסיסי - כולל עד 10 פעולות בערוץ ישיר ועד פעולת פקיד אחת, ומחירו מפוקח ואינו יכול לעלות על 10 ₪. המסלול המורחב - כולל עד 50 פעולות בערוץ ישיר ועד 10 פעולות באמצעות פקיד.

חלק מהבנקים מציעים, בנוסף, גם מסלול מורחב פלוס, הכולל את הפעולות במסלול המורחב ושירותים נוספים ייחודיים לכל בנק ובנק.

כדי לסייע ללקוחות הבנקים לקבל החלטה מושכלת באשר לשיטת החיוב הזולה ביותר עבורם, העלה הפיקוח על הבנקים באתר האינטרנט של בנק ישראל, מחשבון מסלולים, שיאפשר להם לבדוק מהי דרך החיוב המתאימה ביותר עבורם – מסלול בסיסי, מסלול מורחב, או אי הצטרפות למסלול, שמשמעותה חיוב בהתאם לשיטה שהייתה עד כה – תשלום עבור כל פעולה.

צעד נוסף שנכנס היום לתוקף הוא הפחתת עמלת המינימום בניהול חשבון מסכום מצטבר של שתי פעולות פקיד לסכום עמלת פקיד אחת בלבד. כתוצאה מכך, לקוחות שעושים מעט פעולות בחשבון (פעולת פקיד אחת או כ - 3 פעולות בערוץ ישיר בלבד), החל מהיום, ישלמו חצי מהעלות אותה שילמו עד היום.