ג'ון קרי ובנימין נתניהו
ג'ון קרי ובנימין נתניהוצילום: פלאש 90

בועד מתיישבי השומרון תוקפים בחריפות את העסקה המתגבשת להמשך המו"מ, הקפאת הבניה, שחרור מחבלים ושחרור הסוכן הישראלי יהונתן פולארד.

"לנתניהו אין את האומץ הלאומי לדרוש מהאמריקאים את שחרורו של יונתן פולארד, כנהוג בין מדינות ידידותיות, ותחת זאת הוא נכנע לדרישה לשחרר מאות מחבלים ורוצחים, כתנאי לשחרורו", אומרים בועד.

"העסקה המתגבשת נועדה לסנדל את נאמני ארץ ישראל ולאפשר לערבים לחגוג ניצחון נוסף על מדינת ישראל", מציינים בוועד ומוסיפים, "ניהול המשא ומתן המתרפס עם הערבים על ידי ציפי לבני דירדר את חוסנה המדיני של ישראל. אילו ממשלת ישראל הייתה עומדת איתן מול ניסיונות הסחיטה של הערבים והאמריקאים היא זו שהייתה מציבה אולטימטום כי המשך המשא ומתן כרוך בשחרורו של פולארד".

"האולטימטום שהציבו הפלסטינאים והכניעה הישראלית מחזקת את התחושה כי כל ניהול המשא ומתן נועד כדי לספק את תאוות הערבים ולפגוע במדינת ישראל. הגיע הזמן שיונתן פולארד ישתחרר מהכלא ויעלה לישראל אבל מתוך עוצמה ולא מתוך התרפסות", הוסיפו בוועד.

בוועד ציינו כי במידה וישוחררו ערבים ישראלים, כפי שפורסם היום, הוועד ידאג ליידע את הציבור היכן הם מתגוררים כדי למנוע מהם חיים שלווים לאחר השחרור.