אבן אבנים טרור
אבן אבנים טרורצילום: פלאש 90

הכביש החדש המחבר בין שכונות פסגת זאב ונווה יעקב לכביש 443 נחנך כזכור לפני מספר חודשים במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה מתוך תקווה והצהרות על הרצון להקל על שגרת חייהם של יהודים וערבים המתגוררים באזור, אולם מסתבר שהכביש הופך גם למוקד טרור שאינו מדווח בציבור.

ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורו של אלנתן שלום, תושב כוכב השחר שבבנימין ונגן בלהקת 'רוח צפונית', שעשה שלשום את דרכו לעוד אירוע בתל אביב. השעה הייתה ארבע וחצי אחר הצהרים ולאור יום הפך אלנתן לקרבן של עוד אירוע טרור אבנים והפעם בתחומיה המוניציפאליים של ירושלים.

שלום מתאר כיצד ברמזור השני שבשכונת בית חנינא אותה חוצה הכביש החדש הבחין כי מהגשר העובר מעל הכביש עומדת קבוצת צעירים ערבים ומיידה אבנים וסלעים על כלי הרכב העוברים מלמטה. לדבריו לא ניתן היה להימלט מגורל האבנים וכל מי שעבר במקום ספג אבן אחת או כמה אבנים בזה אחר זה, "אי אפשר היה לברוח".

על מנת לנסות ולמזער את סיכויי הפגיעה שלו המתין לרמזור ירוק ואז האיץ את רכבו תוך כדי שהוא עוקף רכב BMW יוקרתי. שניות לאחר מכן הפנה חברו של אלנתן שישב לצידו את תשומת ליבו לכך שהרכב היוקרתי נצמד אליו ומנסה לדחוק אותו אל שולי הכביש. "הייתי עסוק בלברוח ולא הסתכלתי. הסתכלתי במראות וראיתי את הרכב כשהוא צופר וצופר ואז עוקף מימין ומנסה לדחוף אותי אל העמוד. כל זה מזעם על זה שעקפתי אותו. הוא מנסה לגרום לי תאונה. בלמתי את האוטו והוא המשיך במהירות ועשה מעין תפנית עם הרכב שלו, שם את הרכב לרוחב הכביש וחסם לי את הנתיב... עצרתי וראיתי אותו מוציא סלע מהאוטו ורץ לעברי. עשיתי רוורס, משום מה לא היו כלי רכב מאחורי כי כנראה נסעתי מאוד מהר כדי לברוח. נסעתי רוורס ואז העברתי לדרייב והאצתי קדימה וסובבתי ימינה כדי לא לפגוע בו. הוא קפץ על האוטו, נתפס על האוטו ונפל".

האירוע הדרמטי שנמשך שניות לא הסתיים. כאשר אלנתן בורח מהזירה הוא מגלה שהערבי הזועם נכנס לרכבו והחל במרדף אחריו. במקביל התקשר במהירות אל המשטרה ודיווח להם על האירוע תוך שהוא מאיץ לעבר מחלף בנציון המקשר בין בית חנינא לכביש 443. "אני אומר להם שרודף אחרי מישהו ורוצה לזרוק עלי אבנים אבל הפקידה שענתה לא מנוסה ולא יודעת מה לעשות במקרים כאלה. אמרה לי תרגע ותספר לי מה היה. אמרתי לה תשלחי ניידת ל-443 לכיוון עטרות. הגעתי לכיוון הרמזור ואני רואה מולי פקק. אמרתי לטלפנית שלפני יש פקק ואני לא יודע מה לעשות, עוד רגע הוא יגע בי. באינטואיציה של רגע נסעתי על השוליים והוא אחרי, לא מוותר, ואז רגע לפני, התחלף הרמזור לירוק, חתכתי שמאלה אל הכביש, משהו שהנהגים שהיו שם לא אהבו. הוא לא הצליח לשבור ונתקע באי תנועה ואז הוא נעלם".

שלום ממשיך ומבהיר כי לו עצמו לא קרה נזק כלשהו אך בסיטואציה אחרת שבה אירוע כזה היה קורה לאם וילדים ברכב התוצאה יכולה הייתה להיות חמורה בהרבה. הוא שב ומדגיש בדבריו כי האירוע כולו לא התרחש בכבישי יהודה ושומרון אלא בכבישי ירושלים המוניציפאלית, "הם עושים מה שהם רוצים, פשוט מערב פרוע. חשבתי לעצמי מה היה קורה אם הייתי עוצר בפקק. הוא היה יוצא ומתחיל לזרוק עלי אבנים בכביש שמוביל מתל אביב לירושלים? זו תחושת חוסר אונים משווע. זריקות אבנים נחשבות בעיתון 'הארץ' למעשה קונדס וגרפיטי של ילד נחשב טרור...".

עוד הוא מוסיף ומספר כי שתי דקות לאחר מכן יצרה המשטרה איתו קשר וכשדיווח שהוא בכביש 443 אמרו לו שהאזור הזה נתון באחריות מרחב בנימין והם שיעזרו לו וכשביקש ניידת אמרו לו שכשיגיע למחסום הקרוב יבדוק אם יש שם מישהו שיוכל לדבר איתו...