פצצת אנרגיה. התלמוד הישראלי
פצצת אנרגיה. התלמוד הישראלימתמונות האירוע

מאות הורים וילדים הלומדים בקביעות את 'התלמוד הישראלי' ציינו השבוע את סיום מסכת סוכה. שני אירועים מרכזיים התקיימו בגבעת שמואל ובאשדוד.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בירך את הבאים לבית המדרש הקהילתי בגבעת שמואל ושיבח בדבריו את הרעיון שמאחורי מיזם "התלמוד הישראלי". הרב לאו העביר שיעור לסיום המסכת והעניק מדלית משתתף לכל מסיימי המסכת.

לאחר הלימוד המשותף להורים ולילדים, נערך חידון על המסכת ונבחר 'חתן מסכת סוכה' - אריאל בן אב"י, תלמיד כיתה ג' בביה"ס מורשת מנחם בגין בגבעת שמואל.

מאיר יעקבסון, מנכ"ל מדיסון ומייסד הפרויקט סיים את המסכת, וביחד עם אבי רט עורך התלמוד הישראלי ורו"ח חיים פרייליכמן העניק לרב הראשי את שבעת כרכי התלמוד.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, וראש בית המדרש הקהילתי הרב יוסי שרם ברכו את מאות ההורים והילדים המתמידים מדי שבוע בלימוד משותף של הדף היומי של התלמוד הישראלי.

באירוע מרכזי נוסף שהתקיים, בבית הספר 'חזון יעקב' באשדוד, השתתף הרב יוסף שיינין, רבה הראשי של אשדוד, שהגדיר את המיוחד בתלמוד הישראלי כמעין 'פצצת ויטמינים חיוניים לילדים', כלשונו. "הוא מכיל כל מה שילד יהודי צריך ומדובר במפעל חשוב ביותר".

ראש המועצה הדתית בעיר, הרב עובדיה דהן, דיבר אף הוא בשבח המיזם והתחייב לקנות כרכים נוספים לבית הספר על מנת להמשיך את המנהג היפה.

אחד האבות שהגיעו ללימוד סיפר: 'אני אדם גרוש והלימוד הזה מזכה אותי בעוד שעה של מפגש עם הבת שלי. אני מרגיש ששנינו מרוויחים מכך".

רב ביה"ס, הרב יעקב דרעי, הצטרף גם הוא למברכים והוסיף: "פרויקט התלמוד הישראלי עושה הרבה נחת לבורא עולם. קול תורה של תינוקות של בית רבן והוריהם. אני מרגיש שבזכותכם אני מצליח לממש חלום של שנים".

נזכיר כי "התלמוד הישראלי" כולל שבעה כרכים המקיפים את כל הש"ס על פי סדר הדף היומי. הכרכים ערוכים ומעובדים לילדים וללימוד משותף בבית הספר ובקהילה. זאת מתוך מגמה להוות נקודת מפגש בין הורים לילדיהם ולהנגיש את דפי הגמרא לילדים בגילאי בית הספר היסודי ומתוך שאיפה להביא לאהבת התלמוד.