השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיע הערב (חמישי) לכנס הרמת כוסית אזורית עם פעילי הבית היהודי במרכז, בהמשך לכנסים אזוריים שנערכו בצפון ובדרום.

בדבריו הוא התייחס לנושא המדיני שעל הפרק - פניית הרשות הפלסטינית לאו"ם.

"אנחנו עכשיו בשעות די דרמטיות בשדה המדיני", אמר בנט. "לפני שבועיים אבו מאזן אמר: 'לעולם לא אסכים לדבר על הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית'. הרבה טוענים: 'מה זה משנה, אני צריך שהוא יגדיר אותי?' ברור שאנחנו לא צריכים שהוא יגדיר. הוא לא מגדיר כלום. אבל המשמעות היא שהוא רוצה קודם את מדינת פלסטין בכיס אחד ואז הוא רוצה לאותת שהוא האדון והמנהיג של ערביי ישראל ואז מתחיל המאבק על ישראל הקטנה בתוך הקו הירוק".

לדברי שר הכלכלה, יו"ר הרשות הפלסטינית פיתח לעצמו שיטה. "אם לא תתנו לי דברים - אפסיק לדבר איתכם, אלך לאו"ם. מפה אנחנו אומרים: לך לאו"ם – אני אקנה לך כרטיס טיסה. מה שיחבל לך באו"ם זה תביעה משפטית אישית על ביצוע פשעי מלחמה.

"אבו מאזן מממן מכספי מסי הרש"פ כל חודש פעילות חבלנית מעזה", תקף השר, "ברגע זה הוא מממן פנסיות לרוצחים פלסטיניים. הוא מדבר על פניה להאג. אדם שיש לו חמאה טרוריסטית על הראש שלא יצא החוצה לחום של 40 מעלות, כי זה יתפוצץ לו בפנים".

"כרגע אנחנו פועלים לייצר חבילה וקואליציה של פעולות וארגונים שאם אכן הפניה לא תבוטל – מעבר לכל הסנקציות, גם בשדה הבינלאומי כל הנהגת הרש''פ תהיה על הכוונת הבינלאומית והמשפטית והמדינית של ישראל", עדכן השר בנט.