אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: פלאש 90

סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) תוקף היום (שישי) בחריפות את הרשות הפלסטינית.

''הם דרשו עצמאות, ונתנו להם. הם דרשו הכרה במדינה פלשתינית, ונתנו להם. הם דרשו לקבל נשק, ונתנו להםהם דרשו את חברון, ונתנו להם. הם דרשו את רצועת עזה, ונתנו להם. הם דרשו שחרור מחבלים, ונתנו להם ושוב דרשו שחרור מחבלים, ושוב נתנו להם", אמר וורצמן.

סגן שר החינוך הזכיר את התמורה שקיבלה ישראל לכל הוויתורים שביצעה. "פיגועים- קיבלנו, טילים- קיבלנו, פצועים והרוגים- קיבלנו, פגיעה בכלכלה- קיבלנו. עכשיו הם חוזרים ודורשים מאיתנו לחזור לקוי 67' ולתת להם את ירושלים המזרחית כבירה". 

ח"כ וורצמן דוחה את דרישות הפלסטינית. "אם חלילה ניתן - מה הם ידרשו מחר? הגיע הזמן לדרוש ולהפסיק לתת. הגיע הזמן לשים את הצרכים הקיומיים והבטחוניים שלנו לפני הדרישות שלהם. הגיע הזמן לומר בקול ברור- זו הארץ שלנו, נחלת אבותינו. זה שלנו- נקודה".

סוכנות הידיעות הפלסטינית ''מען'' צטטה אתמול את הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת, שהציג את שבעת התנאים שהעביר לישראל שלשום, במהלך פגישתו עם שרת המשפטים ציפי לבני.

1. אגרת בכתב מראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מתחייב שמדינה פלסטינית תקום בקווי 67' ובירתה - מזרח ירושלים.

2. שחרור 1,200 מחבלים, אשר לדברי הפלסטינים, הוסכם על שחרורם בתקופת ממשלת אולמרט. בין המחבלים גם מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, שנחשב למתכנן רצח שר התיירות רחבעם זאבי ופואד אל-שובכי, שהיה מעורב בניסיון הברחת הנשק בספינה קארין איי.

3. יישום הסכם המעברים והסרת המצור מרצועת עזה.

4. החזרת מגורשי כנסיית המולד.

5. עצירת הבנייה במזרח ירושלים ופתיחת מוסדות הרשות בבירה אשר נסגרו בידי ישראל.

6. מתן אזרחות מלאה ל-15 אלף פלסטינים במסגרת הליך איחוד משפחות.

7. הפסקת כניסת צה''ל לאזורים אשר בשליטת הרשות, הפסקת המעצרים והחיסולים ומתן השליטה לרשות באזור C.

סגן השר במשרד רה"מ, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו), תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. "הדרישות ההזויות של אבו מאזן דורשות בדיקה רצינית שכן נראה שאיבד קשר עם המציאות", אמר.

אקוניס הוסיף כי האמריקאים חווים על בשרם את הסרבנות הפלשתינית איתה מתמודדת ישראל מזה עשרות שנים, "פיצוץ המשא ומתן על ידי הפלשתינים הם לא פחות מיריקה בפרצופה של ארה"ב'', טען.