מסי
מסירויטרס

בין משחק אחד למשנהו בליגת האלופות, הקבוצות מצמרת הליגה ספרדית נאלצו לחזור למאבקי האליפות בליגה הפרטית שלהן.

הרוטינה קבועה: שבוע אחר שבוע שלושת הקבוצות נושאות תקווה, כי שתי הקבוצות האחרות יפספסו את הנקודות ובכך תצליח היא להשיג את האליפות המיוחלת כל כך. שלושת הקבוצות נמצאות במירוץ, מירוץ האליפות של הליגה הספרדית.

גם השבוע המתח בצמרת נשאר, כאשר לאחר המחזור ה-32, הסטטוס קוו בצמרת נשאר כמו שהיה לפני שבוע, כשנשארו סך הכל עוד 6 מחזורים לסיום העונה ולהכרזה על תואר האלופה. גם במחזור הנוכחי שלוש הגדולות  - אתלטיקו, ברצלונה וריאל מדריד, ניצחו.

נתחיל עם אתלטיקו שפתחה את המחזור ה-32 מול ויאריאל. אתלטיקו הצטרכה להסתדר במשחק קשה ללא דייגו קוסטה וארדה טוראן, שהיו פצועים ולא נכללו בסגל המקומיים. בדקה ה-14, קוקה מלך הבישולים של הליגה הספרדית, בועט כדור קרן מדויק לראשו של ראול גארסיה, 1-0 לאתלטיקו. שער ניצחון שנתן המון. 

מיד לאחר אתלטיקו, שיחקה ברצלונה מול בטיס, נועלת הטבלה בליגה הספרדית. על הנייר ברצלונה לא הייתה צריכה להסתבך יתר על המידה, בטיס העונה בסוף טבלת הליגה, וברצלונה הייתה צריכה לנצח את המשחק בקלות. דווקא במשחק זה, ברצלונה נתנה את המשחק החלש ביותר בתולדותיה, אבל אל דאגה, בשביל רגעים כאלה יש את מסי. מסי העלה את ברצלונה ל 1-0 כבר בדקה ה-14, מבעיטת עונשין, זאת לאחר שאלכסיס סאנצ'ס הוכשל ברחבה.

בטיס הפתיעה בעזות שלה ובניגוד למה שמצופה מקבוצה שבמקום האחרון, לא הפסיקה לנסות מול ברצלונה. בדקה ה-67 הגיע הרגע האומלל מבחינתם של שחקני בטיס. אדריאנו הכניס כדור שיועד לפדרו, לרוע המזל הכדור פוגע דווקא ברגלו של פיגורס המסכן היישר לשער בטיס, 2-0 לברצלונה. דקה אחר כך רובן קאסטרו, שחקנה של בטיס, כבש לזכות קבוצתו וצימק ל 2-1. בדקה ה-85 נסגר הסיפור לאחר נגיעת יד ברחבת בטיס. מי אם לא מסי ששוב בעט את הפנדל, אך הפעם בעט לא טוב ושוער בטיס הצליח להדוף. אבל מסי עט על הריבאונד וקבע בסיום 3-1 לטובת הקטלונים.

הטוענת השלישית לכתר , ריאל מדריד, שיחקה מול ריאל סוסיאדד ללא כוכבה כריסטיאנו רונאלדו שהיה פצוע. בדקה ה-44 קארים בנזמה בעט לעבר השער של סוסיאדד, שוער סוסיאדד הצליח להדוף את הכדור אבל הדף היישר לעבר רגלו של יארמנדי, שכבש מול קבוצתו לשעבר. בדקה ה-66, בייל קבע 2-0 לריאל אחר טעות קשה של שוער סוסיאדד, ובדקה ה-84 סרחיו ראמוס בלמה של ריאל, נגח כדור שהגיע מקרן היישר לרגליו של פפה, הבלם השני של ריאל לא התבלבל והכניס את השלישי לרשת סוסיאדד. אלבארו מוראטה, חלוצה הצעיר והמצטיין של מדריד,  נכנס לשחק בשורות המדרידאים ובנגיעה הראשונה שלו בכדור קבע את תוצאת הסיום 4-0 לריאל.

אם כן, מצב הטבלה בליגה הספרדית, לאחר משחקיהן של שלוש הגדולות הוא כך: אתלטיקו ראשונה עם 79 נקודות. מיד אחריה ברצלונה שנמצאת שניה עם 78 נקודות. וריאל מדריד שלישית עם 76 נקודות. השאלה עכשיו היא מי תהיה הראשונה שתישבר ותאבד נקודות חשובות במירוץ.

בשביל להבין עד כמה כשירותו וכושרו של מסי משפיע על המשחק של ברצלונה, אפשר להסתכל בנתונים שנאספו עד עתה. מהנתונים עולה כי מסי, שכבש עוד צמד שערים שמעלה אותו למקום השני בטבלת הכובשים העונה בליגה הספרדית, כבר עם 25 שערים העונה, והוא שני לרונאלדו שבמקום הראשון עם 28 שערים כאלה. אבל לא מן הנמנע שמסי יעבור את רונאלדו בשיא השערים, מאחר שמאז שמסי חזר מהפציעה, הוא הבקיע 18 שערים בזמן שרונאלדו כבש רק 8 שערים.