מעריב
מעריבפלאש 90

איש העסקים אלי עזור, בעליו של העיתון בשפה האנגלית "ג'רוזלם פוסט", ירכוש את העיתון "מעריב", כך אישר היום שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ.

השופט מינץ אישר את המלצת הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, למכור את העיתון לחברת ג'רוזלם פוסט שבבעלות עזור, המוציאה לאור גם את החינמון היומי "פוסט" ואת העיתון "סופהשבוע" המופץ מידי יום שישי.

תמורת המותג "מעריב", רשימת המנויים וההוצאה לאור ישלם עזור 4 מיליון ש"ח. מתוך עובדי "מעריב" התחייב עזור להעסיק 30 עיתונאים ועובדי מנהלה ומתוך הפרילאנסרים התחייב להמשיך ולהעסיק 20. ההתחייבות תקפה לשנה ולא כוללת שמירת זכויות וותק.

נציין כי כאשר נכנס העיתון "מעריב" להקפאת הליכים בפעם הקודמת ביקש עזור לרכוש אותו כ"עסק חי", תוך שמירה על מקום עבודתם של מרבית העובדים.

בית המשפט העדיף אז את הצעתו של איש העסקים שלמה בן צבי, זאת למרות שחלק ניכר מהעובדים תמכו דווקא בהצעת עזור. כמה מבכירי עיתונאי מעריב פרשו אז מהעיתון והשתלבו בעיתון החדש "סופהשבוע" אותו הקים עזור.

בין העיתונאים הללו ניתן למנות את מי שנחשב לאורך שנים לפרשן הבכיר של העיתון, בן כספית, את העורך הכלכלי יהודה שרוני ואת כותב הטור הותיק רון מייברג.

נציין כי העיתון "מקור ראשון" צפוי להימכר לאיש העסקים שלדון אדלסון תמורת סכום גבוה פי 3 וחצי, 14 מיליון שקלים. המכירה אושרה על ידי בית המשפט אך טעונה את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

אתר האינטרנט NRG, שהוקם על ידי העיתון "מעריב" ונחשב לחלק האינטגרלי מהקבוצה, ימכר אף הוא לאדלסון, תמורת 3 מיליון שקלים.