חוף פלמחים
חוף פלמחיםקובי פינקלר

רשות הטבע והגנים פותחת את עונת הרחצה בחופי הגנים הלאומיים בית ינאי, פלמחים ואשקלון, מספר שבועות לפני הפתיחה הרשמית של עונת הרחצה בחופי ישראל.

במקביל לפתיחת עונת הרחצה תפעיל רשות הטבע והגנים חניה חכמה בגן לאומי נחל אלכסנדר וחוף בית ינאי.

מדובר באתר הראשון בו מופעלת שיטה זו, כשמטרתה העיקרית היא שיפור וייעול השרות לציבור המבקרים וזאת על ידי תשלום בזמנו הפנוי של המבקר, שימוש במערכות התשלום הסלולאריות (פנגו) ועוד.

חוף בית ינאי

חוף בית ינאי שוכן סמוך לשפך נחל אלכסנדר אל הים התיכון. המקום פעיל בקיץ כחוף רחצה מוכרז. רוב החוף מוקדש לשמירת הסביבה החולית ומצוק הכורכר. החף החולי משמש אתר הטלה חשוב לצבי הים .

במסגרת אירועי פסח תתקיים תחרות פיסול בחול בנושא "יובל לרשות הטבע והגנים" ביום שני ה-21 לאפריל בין 100:00-12:00 בנוסף יתקיימו הדרכות חוף, פעילויות נופש, סדנאות עפיפונים ומוסיקה.

חוף פלמחים

גן לאומי חוף פלמחים משתרע על שטח של כ- 221 דונם. החוף משמש ביתם של צמחים ובעלי חיים רבים ואף משמש כחלק מבית הגידול של צבי הים .

לצד חשיבותו מבחינת המורשת הטבעית ומורשת האדם משמש החוף החולי כמוקד משיכה למבקרים ומטיילים רבים בשל היותו רצועה חופשית ונעימה למראה במרכז הארץ.

חוף אשקלון

גן לאומי אשקלון הינו פנינת טבע עשירה בחי וצומח ייחודיים ומגוון בתי גידול. שטחי החולות, ומתחם תל אשקלון מאפשרים למגוון רחב של חי וצומח להתפתח ולהישמר בסביבה האורבאנית. חשיבותו של הגן היא כמקום מיוחד וקסום של טבע בלב העיר.