יין מרלו
יין מרלויקב פסגות

מחקר חדש באוניברסיטה העברית מצא כי באופן מפתיע רמת הרזברטרול בענבים של זן המרלו בישראל גדולה פי חמש עד עשר מהרמות המקובלות בעולם – מה שהופך את המרלו הישראלי להיות היין הבריא ביותר.

רזברטרול הוא מרכיב ביין אדום אשר מחקרים רבים הוכיחו שתרומתו לבריאות האדם גבוהה וייחודית. הוא אחראי לירידה דרמתית בשיעור תחלואה במחלות לב, סרטן המעי ואף השמנת יתר.

לאחרונה גם נמצא שהרזברטרול ביין אדום אחראי להגדלה משמעותית בתוחלת החיים של תאים רקמות ובעלי חיים על ידי בקרה של חלבון הסירטואין המבקר תמותת תאים מתוכנתת.

הגילוי נעשה במסגרת מחקר משותף של פרופ' עודד שוסיוב ממכון סמית למדעי הצמח והגנטיקה בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית, במסגרת עבודת המוסמך של הסטודנט יונתן כהן ובשיתוףד"ר שיבי דרורי מאוניברסיטת אריאל. מטרת המחקר היא למצוא טיפולים לכרם הענבים שעשויים להגביר את רמת הרזברטרול. למעשה, זו כנראה הרמה הגבוהה ביותר של רזברטרול שנמדדה אי פעם בעולם.

"המחקר שלנו אומנם בראשיתו אך הוא מבשר טובות לעולם היין הישראלי. המהפכה הבאה בפתח הדלת. זו תהיה ללא ספק המהפכה שתציב את ישראל בעולם לצד יצרני יינות איכות מהשורה הראשונה. יין ישראלי שיתפוס מקום של כבוד בשל העובדה שהוא מוצר איכותי בריאותי ומוקפד לא רק בגלל היותו כשר לפסח." אומר פרופ' שוסיוב, בעצמו יינן והבעלים של יקב כרמי יוסף.

"לכאורה זו נראית משימה לא קלה - אך היא בהחלט אפשרית. ארץ ישראל ממוקמת במפגש בין שלוש יבשות, אמנם מיקומה הגיאוגרפי הוא סיוט לכל חזאי מזג אויר מתחיל, אך אוצר בלום לבוטנאים. הקיץ היבש וקרינת השמש המצויה בשפע בארץ נותנים יתרון בולט על פני המתחרים באירופה הסובלים מגשמי קיץ אשר גורמים לריבוי מחלות וריקבון באשכולות הענבים. קרינת השמש היא מקור האנרגיה, הסוכרים, חומרי הצבע והריח בענב וגם רזברטרול", אומר פרופ' שוסיוב וממליץ בחום – לשתות יין מרלו בפסח ובכלל.