בית שגריר הרש"פ בפראג
בית שגריר הרש"פ בפראגרויטרס

השגריר הפלסטיני בצ'כיה, ג'מאל אל ג'מאל, נהרג כתוצאה מהתפוצצות של חומר נפץ קטלני מסוג "סמטקס" שהוסתר בתוך שני ספרים, כך דווח היום (שלישי) העיתון הצ'כי "מלאדה פרונטה" מפי גורם המעורב בחקירה.

אל ג'מאל נהרג כזכור ביום הראשון של שנת 2014 לאחר שפיצוץ חזק הרעיד את בנין השגרירות הפלסטינית החדש בפראג.

תחילה סברו החוקרים כי הפיצוץ אירע כתוצאה מכספת ממולכדת אותה פתח השגריר הפלסטיני, אולם לדברי אחד החוקרים כעת נראה כי חומר נפץ פלסטי מסוג "סמטקס" שהוסתר בתוך שני ספרים הוא שגרם לפיצוץ הקטלני ולמותו של השגריר הפלסטיני.

"סמטקס" הוא חומר נפץ פלסטי שהומצא בשנות ה 60 בצ'כסלובוקיה ושימש בעיקר לעבודות הנדסה ולשימושים צבאיים. החוקר הצ'כי הוסיף גם כי מדובר בתאונה וכי השגריר הפלסטיני לא היה מודע כנראה לחומר הנפץ שהוסתר בתוך הספרים כבר בשנות השבעים. גם האפשרות של חיסול מתוכנן נשללה על ידי החוקרים.

"מדובר בתאונה. השגריר היה אדם ישר שביקש לעבור על חפצים ישנים לאחר המעבר לבנין השגרירות החדש, ביניהם היו שני ספרים עם חומר נפץ שהוסתר בתוכם. השגריר נהרג ברגע שנגע באותם ספרים", אמר החוקר לעיתון הצ'כי.

החוקר הוסיף עוד, כי משטרת צ'כיה עדיין ממתינה לתוצאות של שלושה דוחות מומחים על מנת להכריז באופן רשמי על סיבת הפיצוץ ומותו של השגריר הפלסטיני.

כזכור, מספר ימים לאחר הפיצוץ המסתורי, התגלו בבניין השגרירות הפלסטינית גם 12 כלי נשק לא רשומים. משטרת פראג פתחה בחקירה בחשד לאחזקת כלי נשק לא חוקיים, אך הפלסטינים טענו כי מדובר במתנות שקיבלו מהשלטון הקומוניסטי ששלט בצ'כוסלובקיה עד תחילת שנות התשעים.