פורקים כיסאות
פורקים כיסאותצילום: יד שרה

מדי שנה בערב פסח, משתחררים מבתי החולים ומבתי אבות מאות חולים, קשישים ויולדות בכדי לחוג את חג הפסח בביתם. לחלק מהם, מתאפשר השחרור רק בעזרת ציוד כמו כיסאות גלגלים, הליכונים, בלוני חמצן ועוד.

כבכל שנה בתקופה זו, גם השנה נערכו לכך ביד שרה ורכשו ציוד רב בשווי מאות אלפי שקלים. נהגי המשאיות ביד שרה מעבירים בימים אלו כמויות גדולות של ציוד רפואי לסניפים.

עד החג יועברו כמות מכשירים רפואיים הגדולה פי שלושה מבתקופה רגילה. הפריט המבוקש ביותר הוא כיסא גלגלים ועד ערב החג צפויים לשאול כ- 4,000 כיסאות גלגלים ומאות מכשירים נוספים ב-104 סניפים ברחבי הארץ.

דא עקא, שביתת עובדי נמל אשדוד בימים האחרונים מנעה את שחרורה של מכולה ובה מאות כיסאות גלגלים של יד שרה המיועדים לאנשים אלו. המכולה היתה מיועדת להגיע אתמול למחסן הראשי של יד שרה. ביד שרה מותחים ביקורת על ועד העובדים שלא נענו אתמול לפנייתם לשחרור המכולה.

לאחר החלטת בית המשפט אמש על סיום השביתה, הגיעה המכולה הבוקר (ג) לבית יד שרה בירושלים, באיחור משמעותי של יממה. בשל הדחיפות שנגרמה מהאיחור, התגייסו מתנדבים ועובדים רבים מאגפים נוספים בבית יד שרה לסייע בפריקת המכולה בזריזות לשם העברתה לסניפים ברחבי הארץ. בניצוחו של נשיא יד שרה אורי לופוליאנסקי הסתיימה העבודה במהירות וביעילות.