מנכ"ל מקימי - השער לכלכלה נבונה, ישראל ליבמן, תוקף בחריפות את מדיניות הממשלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה שפורסם אמש וחג הפסח המתקרב.

בדבריו מציין ליבמן כי "המדינה אמורה לקחת הרבה יותר אחריות ממה שהיא לוקחת היום. כפי שפורסם בדו"ח קיימים כיום מעל למיליון ישראלים שמצויים במצב תמידי של מחסור במזון בסיסי".

ליבמן מוסיף, כי "בהתנהלותה גורמת המדינה למציאות שבה העמותות הן הנדבך והמענה של העניים כאשר על פיהן יישק דבר והמדינה מעדיפה להתנער מאחריות".

לדבריו, "משפחה ענייה יודעת שממוסדות הרווחה היא לא תזכה לעזרה אמיתית. מה שקורה בפועל הוא שאין אפשרות לפקח על הנתמכים מהעמותות השונות בשל חוסר סנכרון ביניהן".

"כך נוצר בפועל מצב שבו נזקק עשוי לקבל עזרה מארבע עמותות סיוע שונות, בעוד אחרים אינם מקבלים עזרה כלל. אין ספק כי המדינה היא שאשמה בהנצחת המצב", מוסיף ליבמן.

מבקר המדינה יוסף שפירא מתח אתמול בדו"ח שפרסם ביקורת קשה על הטיפול של מוסדות המדינה בבעיית הביטחון התזונתי בישראל.

"אי ביטחון תזונתי, שמשמעותו היעדר האפשרות לצרוך באופן סדיר מזון הכולל את כל רכיבי התזונה הנדרשים להתפתחות תקינה ולבריאות האדם, משפיע לרעה על הבריאות הפיזית והנפשית של הסובלים ממנו ותורם להנצחת מעגל העוני", כתב מבקר המדינה "לילדים שגדלים במשפחות שסובלות מאי ביטחון תזונתי סיכוי קטן יותר להגיע להישגים בלימודים ולהצליח לפרוץ את מעגל העוני".