ג'ון קרי ובנימין נתניהו
ג'ון קרי ובנימין נתניהועמוס בן גרשום, לע''מ

משה מוסקל, אביו של סמ"ר רפנאל מוסקל הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השנייה, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי עסקת פולארד שעשויה לצאת לדרך ולכלול שחרור מאות מחבלים, תפגע בחוסן הלאומי של ישראל.

בפתח דבריו טוען מוסקל כי יש לקחת בפרופורציות, כלשונו, כל התייצבות אמריקנית לצד ישראל. "במלחמת העולם השנייה לא היתה להם כוונה להציל יהודים ולא היה רצון אמריקני שבן גוריון יכריז על מדינה יהודית בארץ ישראל", הוא מזכיר.

לדבריו, יש להסתכל בצורה מפוקחת על ה"מחווה" האמריקנית שבשחרור יהונתן פולארד. "שלושה עשורים האמריקנים לא הבינו את המצב, לא באירופה ולא בארץ ישראל. גם היום אובמה וקרי לא מבינים את המזרח התיכון, הם מפגינים רשעות בכל הנוגע פולארד".

מוסקל משוכנע כי שחרור מאות מחבלים רוצחים, בהם גם מחבלים בעלי אזרחות ישראלית, עלול להוביל להתגברות הטרור ולנרצחים נוספים. ''אין איש חולק על הצורך להחזיר אל חיקנו כל יהודי הנתון בצרה ובשביה", אך עם זאת הוא אומר כי הנשיא האמריקני אובמה משתמש בפולארד "רק לסחיטת ויתורים מנתניהו שכבר הוכיח כניעה עם גלעד שליט".

הוא מבקש לחזק את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשם ההורים השכולים, "שהוא ויתר שרי הממשלה ישכילו לעמוד בפרץ כדי שבין הים לירדן תמשיך להתקיים רק מדינה אחת ויהודית".

"המשפחות של הנרצחים לא ממש מעניינות את קרי", אומר מוסקל לסיום, "נראה שהוא מנסה לרפד את הדרך שלו לבית הלבן דרך שטוקהולם. אובמה הרי כבר סידר לעצמו פרס נובל על חשבון הניסיון להקים מדינה ערבית בתוככי ארץ ישראל, כעת קרי עושה זאת על חשבון ההורים השכולים".