לא מוותר על כלום. אבו מאזן
לא מוותר על כלום. אבו מאזןFlash 90

משרד החוץ הפלסטיני בממשלת רמאללה מסר היום (חמישי) על קבלת הודעה ממזכ"ל האו"ם המאשרת את קבלת ההסכמים והאמנות עליהם חתם בתחילת החודש "נשיא מדינת פלסטין" אבו מאזן.

תוקף הצטרפותה של ''מדינת פלסטין'' נחשבת למיידי באמנות הבאות: אמנת האו"ם נגד עינויים, אמנה בדבר ביטול אפליה נגד נשים לצורותיה, אמנה בדבר ביעור כל הצורות של אפליה גזעית, האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות, אמנה בדבר זכויות הילד‏ והפרוטוקול האופציונלי לאמנה בדבר זכויות הילד בנושא מעורבות ילדים בסכסוכים מזוינים.

הצטרפות הפלסטינים לאמנות הבאות תיכנס לתוקף ב-2 ביולי: אמנה בינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות ואמנה בינלאומית בדבר זכויות כלכליות חברתיות ותרבותיות.

משרד החוץ הפלסטיני ציין עוד, כי ''מדינת פלסטין'' חותרת לפעול יחדיו עם שאר המדינות החתומות על האמנות הבינלאומית לקדם את זכויות האדם ולהפיץ את תרבות החירות, הצדק והזכויות הלגיטימיות של העמים, ובפרט זכויות העם הפלסטיני, ש"סבל במשך תקופה ארוכה מהיעדר צדק ואי כיבוד זכויותיו כעם וכמדינה תחת כיבוש".

בהודעת משרד החוץ נאמר, כי ההסכמים הבינלאומיים מסייעים לבסס את האופי המשפטי של "מדינת פלסטין" כמדינה בין האומות, ובהתנגדות להפרות המהותיות והשיטתיות של זכויות העם הפלסטיני בידי ישראל "הישות הכובשת". כמו כן, הודגש כי הרשות הפלסטינית תמשיך בדרך זו על לסילוקו של "הכיבוש" ו"מימוש הזכויות שאינן ניתנות לוויתור של העם הפלסטיני, ובהן זכותו להגדרה עצמית, לעצמאות, לשיבת הפליטים שלו בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית".