סכין מטבח. אילוסטרציה
סכין מטבח. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום לנוער בת"א נגד שלוש ילדות בנות 12, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, השלוש וילדה נוספת מתחת גיל 12 (שלא ניתן להגיש נגדה כתב אישום) הכירו ילדה אחרת במסגרת לימודיהן בבית ספר במרכז הארץ.

בין הילדה לארבע הילדות נוצר סכסוך על רקע החשד שלהן כי הילדה קיללה את אחותה של אחת מהן. ב-1 באפריל, במהלך הפסקה בבית הספר, התווכחו הילדות, ובמהלך הוויכוח אף איימו באלימות זו כלפי זו.

לאחר מכן, החליטו שתיים מארבע הילדות לדקור את הילדה המקללת, כביכול, ולשם כך נטלו ללא רשות שני סכיני מטבח, מתוך מטבחון חדר המורים, אותן החביאו בכיס מכנסיהן.

ארבע הבנות התכנסו בחדר השירותים בבית הספר ותכננו יחדיו לדקור את הילדה המקללת כביכול. הילדות למדו מצפייה בתוכנית גאליס המשודרת בערוץ הילדים כיצד לטשטש טביעות אצבע, ועל כן החליטו שעליהן להסתיר את טביעות אצבעותיהן על גבי הסכינים.

לכן הלכו שתיים מהן לחפש את מנקה בית הספר, על מנת לקחת ממנו כפפות חד פעמיות, אך לא מצאוהו. עוד תכננו הארבע לנעול נעליים ישנות, שאינן בשימושן, וזאת על מנת שטביעות רגליהן לא יזוהו.

במסגרת התכנון, סיכמו הילדות ביניהן כי בסיום יום הלימודים אחת מהן תקרא לילדה המקללת, לכאורה, ותיקח אותה באמתלת שווא לפרדס סמוך, בו ימתינו לבואן שתיים מהילדות, המצוידות בסכינים, וילדה נוספת. הארבע סיכמו ביניהן גם על מילת קוד לתקיפה. אז היו אמורות שתיים מהילדות לדקור את הילדה המקללת כביכול בבטנה מספר פעמים, להותירה בפרדס, ולברוח אל מחוץ לעיר.

בעת ששהו המתכננות בשירותים ותכננו את המעשה, חלפו הילדה אותה תכננו לדקור יחד עם חברותיה ליד חדר השירותים, שמעו חלק מהדברים, קראו לסגל בית הספר ובכך נמנע מימוש התוכנית.