פיצוץ הגז בעכו
פיצוץ הגז בעכואיחוד הצלה

הפרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמד ח'ליל ג'רחי בן ה-27 ועומר ממדוח חלואני בן ה-18, תושבי עכו העתיקה, בגין מעורבותם בפיצוץ הבניין בעכו לפני חודשיים.

על פי כתב האישום, השניים הציתו אנטנטה סלולרית בבניין שקרס. חמישה בני אדם נהרגו באירוע. 

על פי כתב האישום, במשך תקופה ארוכה הושכרה אחת הדירות בבניין לחברות סלולאריות ושימשה אותן להחזקת מתקן תקשורת. בדירה היו בין היתר ארונות תקשורת ומצברים ועל הגג הותקנה אנטנה סלולרית של חברת פלאפון.

במשך מספר פעמים פנו תושבים בעיר העתיקה לבעל הבית שהשכיר את הדירה לחברת הסלולר ודרשו ממנו כי יסיר את האנטנה משום שלטענתם היא מסכנת את הבריאות של התושבים.

בכתב האישום נאמר כי ב-17 בפברואר החליטו הנאשמים להצית את האנטנה. הם הצטיידו בכפפות ובחומר דליק ועלו לגג הבניין לקראת השעה 1:30. השלושה תכננו לבצע את הפעולה למרות שידעו כי באותה עת נמצאים רוב דייר הבניין בבתיהם. הם שפכו חומר דליק בתוך הדירה בה הוחזקו מתקני התקשורת והציתו אותה.

בעקבות האש שהתפשטה בדירה נגרם פיצוץ עז שהביא לקריסת שלוש קומות בצדו הצפון מזרחי של הבניין ועוד שתי קומות בצד הדרום מערבי. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו חמישה אזרחים - ראיק ונג'אח סרחאן ובנם בן התשע נסראלדין סרחאן, ובני הזוג מוחמד וחנאן בדר.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.