אודי סגל
אודי סגלערוץ 7

הכתב המדיני של ערוץ 2, אודי סגל, השמיע בתכנית "אולפן שישי" התבטאות חריפה בעקבות העימותים בישוב יצהר בשומרון.

בתחילת הדיון כינה הכתב הצבאי רוני דניאל את הפגיעה במוצב כ'ביזיון חריף' ו'חרפה' והתקשה להבין מדוע אנשי המילואים לא התנגדו בכוח לפעילי הימין האלימים שהשחיתו את המוצב.

"בועטים באחוריהם של חיילים ומוציאים אותם החוצה והדבר היחיד שיש להם לעשות זה להגיד: 'אל תשרפו לנו את הג'ינס שקנינו רק לפני כמה ימים". זו חרפה".

"אני יודע שהם היו קצת מבולבלים וקצת מופתעים, ובשום פנים ואופן לא להימנע מאיזשהו חיכוך, גם אם מישהו יפול וקצת יכאב. מהרגע שהם שמים על עצמם מדים, הם לא יכולים להרשות לעצמם מן רפיון כזה", אמר דניאל.

לדבריו התפרץ עמיתו אודי סגל "הם היו צריכים לירות בהם, לירות בהם, כמו שעושים במצרים ובירדן. אני חושב שחייל מילואים שבא לשמור על מתנחלי יצהר ממשרד עורכי הדין שלו, או מהמשק שלו - לא אמור ללכת מכות עם מתנחלים. הבעיה היא לא המילואימניקים אלא ההנחיה של המדינה, שנתנה את האווירה הזו היא אחראית".

בהמשך התכנית קרא הכתב הבכיר לממשלת ישראל לגבות "תג מחיר" כלשונו מתושבי יצהר כולם, לשלם מחיר - כסף או הסרת ההגנה מהם. 

איש השמאל הקיצוני, הפרשן אמנון אברמוביץ' הצטרף לדיון וציין כי אותם מתנחלים אלימים "ממומנים ע"י ממשלת ישראל ומחובקים על ידה ועל ידי הממסד המקומי". אברמוביץ' הזכיר את פעיל הימין בועז אלברט שלדבריו, אינו מכיר בחוקי מדינת ישראל אלא ב"צו האלוקי" - אברמוביץ' סיפר כי בעת שחרורו של אלברט הגיעו חברי כנסת מהימין כולל ראש המועצה האזורית שומרון לחגוג איתו.