פרשן "הארץ", ד"ר ראובן פדהצור, נהרג אמש, ליל חג הפסח, בתאונת דרכים בכביש החוף, והוא בן 66.

פדהצור עצר את האופנוע שלו ליד מחלף קיסריה, ככל הנראה עקב תקלה, אז פגע בו רכב חולף בשעה שניסה לבקש עזרה.

צוות מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בו פעולות החייאה אך נאלץ לבסוף לקבוע את מותו. המשטרה החלה בחקירת נסיבות התאונה.

פדהצור, טייס קרב במילואים, החל לעבוד ב"הארץ" בשנות השמונים ככתב צבאי. בשנים האחרונות הגיש את התכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל ועבד כקברניט בחברת "ארקיע".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ספד לפדהצור, "ד"ר ראובן פדהצור ז"ל, שנספה בערב החג בתאונת דרכים, ליווה את מערכת הביטחון וצה"ל בכתיבתו במשך עשורים רבים, ובמקרים שאינם מעטים לא חשש להיות קול אחר ולשחות נגד הזרם".

"ראובן היה איש חושב שהעניק עומק ורצינות לעיסוקו - ככותב, כחוקר וכמרצה לתחומי הביטחון - ונוכחותו תחסר לעוסקים בתחום, כמו גם לתלמידים רבים שלימד. אני שולח את תנחומיי למשפחת פדהצור על האובדן הכבד", הוסיף יעלון.

עורך העיתון 'הארץ', אלוף בן, אמר בעקבות מותו של פדהצור, כי "הייתי קוראו הקבוע של ראובן במשך 30 שנה, וכתיבתו תחסר לי, כפי שתחסר בוודאי לרבים מקוראי העיתון. מאמריו היו דוגמה לכתיבה ביקורתית על צה"ל ומערכת הביטחון, והוא דבק בעקשנות בעמדותיו, גם כשלא היו מקובלות במערכת וחרגו מדעותיהם של רוב עמיתיו".

"ככתב הצבאי של 'הארץ' באמצע שנות ה-80, ראובן הוביל את המאבק נגד פיתוח מטוס הלביא. לאחר מכן התנגד בעקביות - במשך כחצי יובל שנים - לפיתוח והצטיידות במערכות הגנה מטילים, מהחץ ועד לכיפת ברזל", הוסיף אלוף בן, "לדעתו של ראובן, מערכות כאלה יקרות לשימוש, מחלישות את ההרתעה הישראלית, ומערכת הביטחון מפריזה בתיאור ביצועיהן. ראובן הרבה לכתוב גם על חולשת הפיקוח האזרחי על מערכת הביטחון, ועל השימוש הפסול בהערכת האיומים כמנוף להגדלת תקציב הצבא. עם מותו הפתאומי והמזעזע, קולו הצלול יחסר לדיון הציבורי בענייני הביטחון הלאומי".

פדהצור, תושב תל אביב, הותיר אחריו אשה וארבע בנות. הלווייתו תתקיים ביום חמישי.