חיליק בר
חיליק ברצילום: פלאש 90

ח"כ חיליק בר (העבודה) דוחה הערב (שלישי) את קריאתו של סגן השר אבי וורצמן (הבית היהודי), ומודיע הערב כי הפגישה של חברי הכנסת עם אבו מאזן אשר תוכננה למחר לא תידחה.

לדבריו, "כולנו מגנים את הרצח הנתעב שקרה. פעילות למען הסכם עם הפלשתינים היא כדי למנוע טרור שכזה בעתיד ולא להנציחו עוד עשורים רבים כפי שעשה הימין הקיצוני בישראל עד כה וממשיך לעשות".

לדבריו, "להיפגש עם האויב אתו אתה בתהליך של הידברות היא אינה 'חולשה ורפיסות' כפי שסובר וורצמן. חולשה ורפיסות היא לשבת בממשלה שמנהלת מו"מ רשמי ולעשות הכל כדי שהמו"מ ייכשל רק כדי לקדם אינטרסים צרים של בניית עוד שכונה בהתנחלויות. זוהי לא רק רפיסות אלא גם צביעות, הטעיית הציבור, ושקר לבוחרי ובוחרות מפלגת 'האח בנט'".

"בכוונתנו לגנות מחר את הפיגוע בחריפות אך ביטול הפגישה יהיה כניעה לטרור, והרי שכניעה וחולשה קיימים אולי בבית ספרם של בנט ואבי וורצמן, ובוודאי שלא בבית ספרו של מי שרוצה לסיים הסכסוך ולאפשר את המשך החלום הציוני אותו מנסים בנט וחבריו להרוס מדי יום", הוסיף בר.

מוקדם יותר הערב פנה סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) לח"כ חיליק בר (עבודה) וביקש ממנו לבטל לאלתר משלחת הח"כים המתוכננת להיפגש מחר עם אבו מאזן, זאת בעקבות פיגוע הרצח ופניית הרש"פ לאו"ם.

"בימים בהם פועלת הרש"פ נגד מדינת ישראל בעולם ונותנת מחסה למרצחים לא יעלה על הדעת כי נציגות רשמית של כנסת ישראל תקיים כל מגע עם הרשות. ביקור כזה פוגע באינטרסים של מדינת ישראל ושולח מסר של חולשה ורפיסות", טען וורצמן בפנייתו.